Mijn Solo Pro wilde niet meer vooruit de betreffende servo was kapot. Ik had een nieuw reciever besteld bij HK ( de 06 gekrgen ) en ik plaatste hem maar de motor ging gelijk draaien. Lichtjes op de rec. gingen niet aan en ik kon ook niet binden. Batt. en aansluitingen ed. gecontroleerd en schoon gemaakt. Loste het probleem niet op. De klacht bij HK gemeld en loopt nu. Ik wilde echter wel vliegen dus bij Quartel eentje besteld. Weer een 06 gekregen en die geeft hetzelfde probleem, wat kan er nu aan de hand zijn ?
Misschien was het te veel telegram stijl Mijn Solo Pro V2 wilde niet meer vooruit / achteruit vliegen. Het servotje op de printplaat deed niets meer. Ik heb dat al eerder gehad dus heb ik een nieuw printplaatje besteld bij HK ( Ik heb type 06 gekregen ). Ik bouw dit plaatje in maar bij het insteken van de batterij gaat gelijk de motor draaien. Dit is dus niet goed. Ik kan ook niet binden en er gaan geen lichtjes aan. Batterijen en aansluiting gereinigd en gecontroleerd. Dit maakte niet uit. De klacht verstuurd naar HK. Echter wilde ik wel weer vliegen en bij Q. een andere print besteld. ( weer een 06 gekregen ). ook deze print doet hetzelfde. ik beide uitgewisseld maar bij beide gaat alleen maar de motor draaien als ik de batterij aansluit en ik kan niet binden. De batterijtjes doen het in de andere helis wel goed.
Het is inderdaad niet een heel helder verhaal maar als je een HK ontvanger wilt binden moet je soms afwijken van de manual. In mijn geval vertelde de manual dat je de knop om te binden ingedrukt moest houden tijdens het inschakelen van de stroom terwijl je in werkelijkheid de knop moest indrukken nadat die al was ingeschakeld. Het zou zo maar eens het probleem op kunnen lossen. Ik zie nu dat berichten elkaar kruisen
Opgelost ( het verhaal van de ezel en de steen ? ) Net even bij Q. geweest, wat blijkt ( niet lachen ) plus en min omgedraaid. Ik heb zoals zovelen batterijen van HK, daar moet je dus e.e.a. afvijlen voordat ze passen. Je kunt dan wel plus en min omdraaien !!! Bij mijn Merlin Tracer 80 zit de batterij precies andersom en dat heb ik nu dus tot twee keer toe fout gedaan. Dure les maar het is niet anders. We vliegen weer maar blijft dus link als je niet goed op let en dus met een andere heli in je hoofd bezig bent. Nu HK nog even inlichten dat het probleem niet aan hun ligt.
Toen ik het topic begon te lezen dacht ik eerst aan sluiting in een motor, maar inderdaad, de batterij verkeerd plaatsen zal je ontvanger ook geen goed doen. Misschien, als je SMD kan solderen, dat je 1 van de opgeblazen ontvangers kan repareren met onderdelen van de ontvanger met het servo-probleem.
Dat hele fijne solderen is niks voor mij, dus dat gaat even voorbij. Is wel een dure les geweest maar we vliegen weer. Heb jij toevallig ook een Solo Pro 100 3D. Ik had al eens een draadje geprobeerd te openen maar kreeg weinig reactie.