Heren! Ik ben helemaal nieuw in de wereld van RC helikopters, en heb gister mijn Syma s107 binnengekregen. Het idee was om er 1 te bestellen voor een verjaardag, maar het leek mij zo gaaf, dat ik er eerst 1 voor mijzelf besteld heb. Ik kreeg heb gister binnen en heb direct blij de batterijen in de oplader gedaan en het toestel opgeladen via de laptop. Uiteraard heb ik alle waarschuwingen mbt de batterij ook opgenomen. Het toestel heb ik een half uurtje af laten koelen en klaar gezet voor zijn eerste proefvlucht. Ik gaf zachtjes gas en toen deed de onderste rotor het niet :-(! Toestel steeg dus niet op. Tandwieltjes draaien ook niet en de draden zitten volgens mij goed vast. Iemand hier ervaring mee en of dit op te lossen is? Ik heb uiteraard contact met de webshop opgenomen en ik krijg een nieuwe toegestuurd. Topservice van dit bedrijf trouwens en ik raad heb ook iedereen aan (naam mag ik hier niet vermelden lijkt mij, maar kan ik doorgeven per IM). Ik hoor graag jullie reacties! Groeten, Rob
als je echt heeel weinig gas geeft kan het zijn dat de onderste rotor niet draait. maar draait ie ook niet als je hem op vol/half gas zet?
Bedankt voor je reactie. Zelfs met volgas doet de onderste helemaal niets. De tandwieltjes raken elkaar allemaal en draaien vrij. Groeten!
Ik heb er van deze best wel wat versleten en met af en toe een die gewoon weg bij aankoop al weigeren (bazaar aankopen) maar ik wist wat ik kocht (speelgoed heli) dus wist ik waar ik aan toe was, ik weet niet waar jij ze gekocht heb maar deze heli's falen vrij vaak (althans bij mij !) , helaas ... Groet, Ray....
Thanks. Ik kan hier dus niets meer nee, behalve eventueel de onderdelen gebruiken? Jammer, hij ziet er namelijk een stuk degelijker uit dan de Silverlit Picooz die ik vroeger had. Dacht dus dat de kwaliteit van de originele Syma S107 wel goed was.