Probleem Tsunami 30 /Typhoon 15/10

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum
M

Maarten Engelhardt

Guest
Ik heb in mijn Riser 100 sinds kort bovenstaande combinatie zitten.
Nu is het zo dat de regelaar vaak "uitslaat" na een paar seconden doet hij het dan weer. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Er zit een 10x6 cam-prop op.

welk type accu gebruik je?
welke stroom trekt de motor?

denk dat je nieuwe software moet laden in je regelaar
sommige hebben nog oude software welke de motor uitschakelen als je meteen vol gas geeft
er gaat dan een grote stroom lopen en de regelaar denkt dan dat de motor geblokeerd is terwijl dit niet zo is

dit had ik al met een 9X6 prop dus met die van jouw zeker

ff aan de pc hangen dus

Hay Maarten,

Het klopt helemaal wat roberco zegt :D zie afbeelding hieronder is van de proggie software voor die regelaar waarbij je de blocked motor protect moet uitvinken :idea: dan zal jou setup zonder problemen die prop rond zwengelen :wink:

effe%20voor%20regelaar%20vraag.jpg

Gtrz,
Heino

Waar kan ik aan die software en een pc-kabel komen?

Ik heb nog zo'n kabel liggen die je voor een zacht prijsje wel over kunt nemen eventueel.

Een 10x6 zal ook aardig richting de max zijn van de 15-10. Maar ik vlieg er zelf een op een 25A ele regelaar en die heeft geen moeite met een 9x6 klapper of vaste prop...

SOftware geeft steeds aan "No Connection" ... wat hier aan te doen? Ofwel wat doe ik verkeerd :oops:

je moet eerst je regelaar helemaal los halen
dan moet je de massa aansluiten en de massa van de accu
dan adapter aansluiten en daarna pas in seriele poort steken
dan de plus van de accu aansluiten

je moet het programma al wel draaiend hebben voor je de boel aansluit en alvast de goede compoort instellen in het menu bovenaan

geeft hij dan nog steeds aan no connection misschien de stekker omdraaien

hoop dat ik je geholpen heb

Back