probleem uitlaat hpi rtr3

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door StarFish, 26 sep 2003.

1. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Hallo ik ben nieuw hier en heb nu sinds ongeveer 1 maand een hpi nitro rtr3 en heb hier soms een probleempje mee.En dat is het volgende:
    waar de motor uitgaat naar de uitlaat (weet de juiste naam niet) dit hangt vast met 2 lange schroeven en dit komt soms los heb er al van alles aan gedaan andere schroevjes rondelletjes en van die speciale lijm weet de juiste naam niet meer.nu is dit wel soms lastig.wie kan mij hierin helpen.
    alvast bedankt :lol:

2. marvin

marvin Guest

daar heb ik ook soms last van, dit is waarschijnlijk je uitlaat bocht of spuitstuk, ik draai ze steeds naar het rijden vast, maar je kunt ook locktide (die blauwe "lijm") eraan doen, en dan de schroefen +- 10 laten drogen

3. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    gebruik inderdaad locktite en kijk ook of je zo'n zwart hittebestendig tussenstukje (papier/kartonachtig) tussen de uitlaat van de motor en de uitlaatbocht hebt zitten. Dit moet nog heel zijn. Dit zorgt namelijk voor een goede afdichting en dat je geen metaal-metaal contact hebt, waardoor de schroeven snel los gaan. Als dit allemaal goed zit moet het houden.

De locktite moet je trouwens niet op je schroeven smeren, maar in het gat waar de schroeven inkomen. Dat is belangrijk! Als je het namelijk op je schroeven smeert, werkt het meeste van de locktite zich weer naar buiten door het schroefdraad. Als je de locktite in het gat doet (van je bocht dus) verdeel je de locktite mooi over de schroef en het gat en zit het beter.

4. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Bendankt voor jullie reaktie.Heb het probleem op opgelost ben gisteren een ander uitlaatstuk gaan kopen en langere schroeven deze schroeven zijn ongeveer 4 mm langer, en die nieuwe uitlaatbocht is veel dunner dan de orgineele.Dus schroeven hebben meer grip en heb er nog kleine boutjes tussen gezet ook dus al het nu nog lost komt weet ik het niet meer.Toch bedank voor jullie reaktie :p

Deel Deze Pagina