Hallo allemaal, Op dit moment ben ik bezig met de inbouw van een RCTimer AIOP, met de ardupilot MPNG versie 3.0.1-r4. Op zich lijkt alles te werken - Radio input ziet er goed uit en is gecalibreerd - 433 MHZ datalink werkt - GPS (NC-06) Werkt - APM2 mission planner werkt, je ziet de HUD bewegen compass heading en verdraaiingen van het vliegtuig zijn correct. Nu het gekke... Als ik het vliegtuig aanzet krijgen de servo's de maximale uitslag, allemaal... mijn servo's vinden dat niet fijn en zelfs als ik de flightmode op manual zet, wordt niet de stand van de zender overgenomen... Geen idee wat er aan de hand is. Zelf denk ik dat ik ergens het servosignaal verstoor maar ik zou eigenlijk niet weten hoe. Ik heb de servos en de regelaar aangesloten op de pitch, roll, yaw servo aansluitingen op het board en de regelaar op de throttle. De regelaar is overigens ook de voeding van het board, de powerjumper is dan ook gesloten. Op het eerste gezicht zijn de servo uitslagen zoals door de software bepaald niet extreem, maar ideeen om dat verder zeker te stellen zijn welkon. Ik kon in de tuning settings en in de code niet iets vinden wat hiermee te maken zou hebben, maar ik vroeg me ook al af hoe je een servo zou moeten reversen als dat nodig is? Ik hoop dat iemand een idee heeft. Alvast bedankt, Groeten, Marc
Ok, dus, ik zal zelf maar het antwoord geven... waar er pitch en roll en yaw staat op de AIOP, daarsluit je dus je GIMBALL op aan (als je er een hebt). De servos voor een een Arduplane worden aangesloten aan de andere kant van de servo rail... weer wat geleerd... Groeten, Marc
Yup.. en de servo reverse kan je doen in de advanced parameters settings, daarin zie je per RC kanaal de mogelijkheid om de uitslag richting te bepalen. ( inzake de richting dat er door de pilot gestuurd moet worden bij bijv. stabilise mode. Uiteraard stel je eerst de stuur servo richting (bij manueel) in op je zender.