Problemen met Eurgle zender en ontvanger

• Topicstarter Topicstarter TTT
  • Startdatum Startdatum
Binden heeft toch niets met je esc te maken? Zou eerst de ontvanger binden (met plug) en dan de esc aansluiten en calibreren.

Nu lijkt het alsof je het binden en calibreren tegelijk wilt doen.

Het kan best zijn dat je nu, in tegenstelling tot normaal gebruik, eerst de ontvanger moet aanzetten met bindplug erin, dan je zender en dan een knopje op de zender moet indrukken.
Daarna alles uit, bindplug eruit en spelen maar.

ja maar stroom voor de ontvanger komt van de esc af dus die moet wel aangesloten zijn.

Ik zou de motor even loskoppelen en de esc alleen als spanningsbron gebruiken. (ga er van uit dat de BEC altijd functioneert)

Heb net mijn handleiding erbij gepakt en die zegt dat je servos los moet trekken en de bindplug op ch3 moet zetten en de ontvanger moet aanzetten.

Dan druk je de bindknop in op de zender en dan schakel je de zender in. Als de led niet meer knippert laat je het knopje los en schakel je beiden uit, verwijder je de bind plug en sluit je de servos/regelaar aan en test je de verbinding.

(LET OP, ik heb een ander merk maar ook met bind plug)

Heb je er een handleiding bij gekregen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Te vinden met Google, als je weet waar je op moet zoeken.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je nog niet precies wat het probleem is en hoe er op moet zoeken om de juiste antwoorden te vinden.

Mijn Eurgle moet deze week binnenkomen, dus ook een mooie test voor mij.
Bij andere 2.4Ghz zenders (uit HK) die met dezelfde ontvangers werken is de procedure hieronder beschreven.

Specifiek probleempje bij een bepaalde serie van de Eurgle.

Kijk eens even op het volgende linkje naar de plaatjes van de ontvanger.
Er schijnt een serie te zijn, waarbij kanaal 1 t/m 3 in de verkeerde volgorde op het stickkertje zijn geprint.
Another new 2.4G pistol radio - Page 2 - RC Groups

Zorg dus dat je stekkers (straks) op de juiste plekken komen te zitten.

En wat ik her en der ook lees, is dat je bij het binden geen andere stekkers (bijv. stuurservo) aangesloten moet hebben.

Oke, we gaan het opnieuw proberen.
Zorg dat de banden van je auto NIET op de assen zitten. Dit om te voorkomen dat je auto ineens weg zou kunnen schieten.

1. Sluit de aansluiting van je regelaar aan op je ontvanger, maar accu nog niet aangesloten.
2. Stop het bind-kabeltje in de ontvanger op de plaats van de batterijaansluiting (Batt).
3. Sluit je accu aan op je regelaar(en zet eventuele aan-uit schakelaar aan).
4. Druk de bindknop in op je zender
5. Zet de zender aan, en houd de knop ingedrukt.
6. Laat na een seconde of 10 de knop los.
7. Haal de accu los van je regelaar
8. zet je zender uit.
9. Haal de bindkabel uit de ontvanger.

A1. Zet je zender aan.
A2. Prik de stekker van de stuurservo in je ontvanger
A3. Sluit de accu aan op je regelaar (en zet eventuele aan-uit schakelaar aan)

En zou er gewoon verbinding moeten zijn.

B1. Stel nu de functie van je regelaar in.
B2. Eventueel je stuur-servo instellen.

Succes, en ik hoop dat dit voor je werkt.

Na A3 binden ze niet eens, en dat stickertje van mij is anders, als je het rechtop leest, staat er batt, ch3, ch2, ch1. Bij die omgedraaide sticker is het batt, ch1,ch2,ch3. Ik snap er helemaal niks meer van

Edit: soms gaat hij na dat piepen, als ik dan nog eens op de set knop druk, een constante piep geven, dus 1 piep zonder tussenpauzes of zo, staat niks van in de handleiding.

Edit: handleiding, alleen digitaal http://www.r2hobbies.com/manuals/rcps2805004.pdf

Alles uit.
Alles uit de ontvanger.
Bindstekker op kanal 3 steken van de ontvanger.
Stroom op de ontvanger geven , led gaat blinken.

Bindknop van de zender drukken en gedrukt houden.
Zender aanzetten.
De blinkende led gaat nu binnen 5-10 sec van blinken naar normaal aan.
Dan eerst de bindknop van de zender loslaten.

Nu de stroom van de ontvanger halen , de bindkabel er uit en de zender uit.

Nu kan de servo aangesloten worden en de regelaar op het gaskanaal .
Na de zender aan gezet te hebben kan de Accu/Lipo aan de regelaar aangesloten worden en zou alles moeten werken ;)

Mvg Johan

heb het ook al zo vaak geprobeerd op kanaal 3. niks helpt, is er niet iets standaards dat ik vergeten ben ofzo, iets wat zo dom is dat ik het niet weet?

Zo staat het in de beschrijving .

Belangrijk is de volgorde precies in te houden en neem een ontvangeraccu om te binden.;)

Mvg Johan

Om te binden zou het wel eens makkelijk kunnen zijn (ik bind altijd met een ontvangeraccu)

De regelaar kan een tik hebben.

Maar je moet precies volgens het boekje te werk gaan anders gaat het je niet lukken en maak je eerder iets kapot.

Mvg Johan

Precies volgens het boekje werkt niet, zelfs niet met ontvanger accu, nou. Weet ik t echt niet meer

De ontvanger? Dan bestel ik die nou nog

nieuwe ontvanger besteld, oplossingen zijn nog steeds welkom.

Vandaag mijn Eurgle binnengekregen.

Ontvanger-accu op het laatste ontvanger-gaatje (batt), de bindplug in het gat ervoor (ch3).
Ontvanger aan.
Bindknop op zender ingedrukt en zender aangezet, na vijf seconden los gelaten (ontvanger knippert snel, na aanzetten van zender langzaam).
Ontvanger uit, bindkabel verwijderen, servo's inpluggen.
Zender uit.
Zender aan.
Ontvanger aan.
Alles werkt, nu kan het instellen beginnen (van uitslagen, en ESC).

Ik ben blij met de Eurgle, ziet er goed uit, voelt niet al te goedkoop, maar was wel goedkoop ;)
De 5 ontvangers die ik al had werken ook goed, kanaal 1 t/m 3 (zijn 6-kan.ontvangers van €7,- ;))

Tevreden klant, nu nog leren rijden op een circuitje :-)

Ontvanger "has left hong kong for its destination."

Mooi
En PRECIES volgens dat stappenplan werkt bij mij niet, dus er is echt iets kapot.

Hier nog een filmpje op U-toep, hier wordt het duidelijk voor gedaan, en de Amerikaan is goed te verstaan in duidelijk Engels.
[URL="
binden van Eurgle / FS-GTB3B / FlySky[/URL]

Vanaf minuut 2:10.

Back