Proboat Rockstar 48

Discussie in 'Speedboten' gestart door Jean Pierre Kraan, 27 jul 2024.

?

Flexas sluit niet aan

Peiling gesloten op 14 sep 2024.
  1. ?

0 stem(men)
    0,0%
  2. ?

0 stem(men)
    0,0%
  1. Jean Pierre Kraan

Jean Pierre Kraan

Lid geworden:
    27 jul 2024
    Goedemiddag, ik heb een issue met mijn flex shaft aansluiting kan iemand mij tips geven
    Het goudkleurige gedeelte kan niet meer naar links, wat volgens mij wel moet, dan sluit het mooi over elkaar heen. En moet er nog iets vvan een messing bus in het linker gedeelte van de shaft houder. Ik zou de flexas in kunnen korten, maar hij is al iets korter dan wat is opgegeven door proboat
    Ik hoor het graag

Bijgevoegde bestanden:

2. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Welkom! Nieuw in de boten? Was de boot goed voor je begon en nu niet meer? 2ehands gekocht?

3. Jean Pierre Kraan

Jean Pierre Kraan

Lid geworden:
    27 jul 2024
    Ik heb de boot een tijd geleden gekocht, en wil hem nu vaarklaar maken, het lijkt er op dat de as waar de flexas uitkomt te kort is, ik ben van plan om deze iets op te lengen, zodat alles weer aansluit,

4. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Inmiddels opgelost?

Als het een nieuwe boot betreft, dan is er bij de assemblage iets niet goed gegaan:
    1) of de schroefaskoker is vergaan na het inlijmen,
    2) of de gaten voor de gouden steun zijn verkeerd geboord (in de romp).

1) Is te corrigeren door de schroefaskoker warm te stoken, zodat de lijm week wordt en je de buis in de strut kunt steken en de boel weer laat afkoelen. Niet ongevaarlijk als je niet weet wat je doet, want een polyester romp is gevoelig voor te veel warmte en kan vervormen.

2) Als je er bij kunt, de boutjes waarmee de strut in de romp vast zit, losmaken, de gaten dichtmaken met een stukje glasweefsel en epoxy en na droging nieuwe gaten boren, zodat de schroefaskoker wél in de strut kan komen.

Groeten, Jan.

Deel Deze Pagina