profili pro probleempje

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door corvl, 30 aug 2011.

1. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Hallo,

Ik heb profili pro op een usb stick aangeschaft een goed jaar geleden.
    Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht (draaiend op windows 7) en zojuist geprobeerd profili pro te installeren vanaf de USB stick. Normaal zou het programma zichzelf moeten registeren zodra de usb stick in de computer zit. De USB stick werkt als een dongle.

Helaas, werkt dit bij mij niet , elke keer als ik profili pro opstart dan vraag hij om te registeren terwijl de usb stick in de computer zit.

Wat te doen , heeft het wellicht te maken met een of andere security iets van windows 7?

Ik heb het programma al laten draaien in "administrator modus" , maar ook dit maakt niets uit...

HELLUP!!!!!! ik wilde morgen/vandaag de ribben van m'n 2,40 extra 300 frezen :-(

Thanks,
    Cor

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Cor,

Probeer Profili eens te installeren als admin (ik veronderstel dat je dat niet bedoelt met laten draaien als admin). Je kan nu eenmaal sommige software niet goed krijgen zonder het als admin te installeren.

ten tweede, wat is de indeling van de USB stick? Fat 16 - 32 - NTFS?

W7 is allergisch aan FAT 16 heb ik al ondervonden.....vandaar mijn vraag ( en ze noemen het in versie 7 ook gewoon ex-FAT)

Profili kende in het verleden een goeie ondersteuning en je registratie moet bij die mensen zeker terug te vinden zijn. Mailtje zenden.

Stevo

Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  3. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Hallo Stevo and Ron,
    Ik heb idd nadat ik het programma had geinstalleerd het programma opgestart in admin mode (geen idee wat het zou moeten uitmaken).

Vanmorgen de versie die ik had geinstalleerd verwijderd, en de functie "administrator" op m'n computer ingeschakeld (wist niet eens dat dat er was) en ook ingelogd als administrator.

Opnieuw geïnstalleerd en helaas hetzelfde probleem , er wordt opnieuw een code gevraagd :-(

In principe moet je bij elke nieuwe compuuter , of als je de HD heb geformateerd een nieuwe code aanvragen. Omdat ik regelmatig een nieuwe computer koop/m'n HD formatteer, vond ik dit erg omslachtig. Daarom heb ik ook de USB stick gekocht van Profili pro. Deze USB stick werkt als dongle en zou dan niet meer moeten vragen om die code.... helaas.

Heb zojuist nog ff naar de "eigenschappen" van de USB stick gekeken , en er staat alleen bij "FAT" . Maar ik denk niet dat ik hem kan/mag formatteren of aanpassen, omdat deze dus ook als dongle werkt met een "speciale" [FONT=&quot]~~LICENSES~~.LIC code.[/FONT]

Inmiddels al wel contact gehad met Stefano Duranti (van profili) en ook hij is er mee bezig...
    Cor

Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  5. arno888

arno888

Lid geworden:
    12 mei 2006
    een nieuwe code (aanvragen) heb je inderdaad nodig bij een nieuwe pc of een opnieuw geiinstalleerde pc; is echter meestal binen 5 minuten geregeld.

6. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @ Arno: niet als je de USB stick/pen van profili heb gekocht. Hier een stukje van zijn website:

Profili 2: Usb Key as a licensing system
    Nieuwe code zal ik wel krijgen , maak me er ook geen zorgen om, maar ik heb de USB stick/pen met die extra functie niet voor niets gekocht.

Cor

7. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Zojuist antwoord gehad van Stefano. Bleek een probleempje te zitten in de licentie van de usb stick. Deze is aangepast en het werkt nu zoals het hoort.

Iniedergeval bedankt voor het meedenken,
    Cor

Deel Deze Pagina