Ik heb een nieuw project gestart, de "Mimi" https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1474 Oorspronkelijk een vrije vlucht model uit 1953, ontworpen door Ray Malmstrom. Mijn versie wordt VRA (vrije vlucht radio assistent). Hier de eerste aanzet, in tegenstelling tot het origineel wordt de romp gedeeltelijk hol.
Het had zo mooi kunnen zijn, maar de electronica werkt niet mee. Als ik na een paar pogingen de motor aan de praat heb stopt die onmiddellijk weer zodra ik links/rechts of hoog/laag stuur. . En ik had nog wel alles getest voordat ik alles in de romp ingebouwd had! Niet goed genoeg dus. Ik verdenk de regelaar, dat wordt dus een chirurgische ingreep.....
Excuus aan alle lezers die al gereageerd hadden, ik heb het oorspronkelijke topic getracht te verplaatsen, maar dat is mislukt en definitief verloren gegaan.
Operatie geslaagd, en de patiënt leeft zelfs nog.... Alles werkt nu naar behoren, moet alleen nog proefvliegen. Kistje is wel wat zwaar geworden, 170g - 175g Als ik alleen het oppervlak van de hoofdvleugel reken kom ik op ruim 30g/dm2.....