Ik zit al een tijdje via prop calculator te kijken welke prop het beste bij een motor past. ik krijg echter het idee dat van die calculator weinig klopt. ik heb bijvoorbeeld en Axi 2212/26 op 2s 850 30C volgens Axi zou hij met een 11x8 graupner moeten kunnen draaien. Allen bijna elke calculator geeft aan dat de motor het niet hebben kan. Mijn vraag wat is een goede calculator ik heb de volgende al geprobeerd. Estimate Electric Motor and Prop Combo eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator (c) by Markus Mller
Motocalc werkt ook goed. Bij alle berekeningen/calculators wel in de gaten houden dat de huidige Lipo's vaak veel meer spanning geven dan de calculators rekening mee houden. Dus even checken of de berekende spanning onder belasting een beetje klopt met wat je zelf meet, anders klopt ook de berekende stroom niet meer. Gerben
@ Hanskez hier heb ik al gekeken maar je krijgt verschillende voorbeelden maar ook typt model en gewicht van model en bij een goede calculator kun je daar wat meer van zien. Ik ben in tussen in het bezit gekomen van Moto calc en die geef inderdaad geen onzin aan. Ik had de motor al getest met een 11x5,5 en dat ging in de praktijk goed. Ik wist echter niet wat de output was nu blijkt uit motocalc dat ik het dubbele van de benodigde power heb wat er waarschijnlijk toe geleid had dat ik flutter zou krijgen. Het model een nürflugel is gevoelig voor flutter vandaar dat ik het precies wou weten