pulse jet

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door sep crisafulli, 4 dec 2004.

  1. wie o wie kan mij vertellen waar mijn zelfbouw pulsejet het beste op
    loopt want ik heb het geprobeerd met methanol maar het starten ging niet echt geweldig had erg veel startpilot nodig.
     
  2. jacques

    jacques Guest

    Kerosine volgens mij.
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Een goed gebouwde pulsejet loopt op alles wat brandt. Ik heb de mijne eerst op benzine gestart, maar ben later overgestapt op methanol (verdampt beter, dus start makkelijker en stinkt minder)

    Ik weet niet hoe je probeert te starten, maar het zou best kunnen dat je teveel lucht toedient (misschien gebruik je een compressor?) Bij mij gaat het nog het beste met een gewone fietspomp. Met een compressor kun je het best korte stootjes geven.

    Besef dat, wil de motor starten, de lucht / brandstof verhouding precies goed moet zijn! Als je korte stootjes geeft, heb je meer kans dat de goede verhouding "er tussen zit"

    Nog een tip: stook de motor een beetje warm voor het starten, dan verdampt de brandstof beter.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Neem eens via Sandor (Thermiek 58 te Nuth) contact op met Bert Van Didden, deze heeft tot voor kort nog met die motoren gevlogen. Hij was een van de piloten van het Jean Quadvlieg-team.
     
  5. Erpee

    Erpee

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Almelo
    Ik zit nog iets eerder in het proces. Kun je me helpen aan tekeningen/instructies voor het bouwen van een pulsejet?

    (Sorry dat ik niet On-TopIc blijf .... :cry: )
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
  7. V-NIX

    V-NIX

    Lid geworden:
    26 okt 2007
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Groningen
    Probeer een keertje maar 60% benzine en 40% kerosine, je zult verbaasd van staan te kijken als je de meet resultaten te zien krijgt :)
    Natuurlijk is het bij elk pusejet anders maar de mijne gaat van 25N op narmaal benzine 95 octaangehalte naar 33 N als ik de 60/40 verhouding aanhoud.

    Een wat nog leuker is, is dat deze methode zowel milieuvriendelijker en goedkoper is, dan als je enkel de 95 of 98 octaangehalte gebruikt.

    Niet dat veel pulsejetters daar eigenlijk wat om geven :( maar ik vindt het zelf wel belangerijk.
     
  8. Remko

    Remko

    Lid geworden:
    1 dec 2003
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Mierlo
    Petroleum is ook prima, (kerosine bied niets meer) deze hebben namelijk zo'n beetje dezelfde verbrandings waarde en hoe hoger de verbrandingswaarde hoe meer vermogen.
    Hoe groter de moter hoe makelijk dat hij op petroleum loopt
    BV 90 mm 60% petroleum 40% wasbenzine
    heb ook een 120 mm die lust 100% petroleum
     
  9. V-NIX

    V-NIX

    Lid geworden:
    26 okt 2007
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Groningen
    Ik dacht altijd dat petroleum de engelse benaming van kerosine was. Maar even opgezocht en zowel in BINAS als op internet kan ik het verschil tussen die 2 niet vinden. Petroleum en kerosine

    Energetische waarde van 43,1 MJ/kg,
    kooktraject van 150 °C – 290 °C
    Lengte van koolstofketens 12 tot C15 bij 275 °C

    Weet hier iemand wat meer van af?
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    In het Engels is petroleum de benaming voor de ruwe olie waar o.a. diesel, benzine en kerosine uit worden gedestilleerd. Vroeger was kerosine het belangrijkste oliedestillaat en werd het o.a. gebruikt als stookolie. Deze vloeistof werd vaak petroleum genoemd, naar de oorspronkelijke grondstof.

    Overigens is het een misvatting dat een pulsejet meer of minder stuwkracht levert, al naar gelang de gebruikte brandstof. Afhankelijk van de calorische waarde van de brandstof is er een ander volume van nodig t.o.v. de beschikbare zuurstof. Aangezien een pulsejet normaalgesproken niet is voorzien van drukvulling, is de hoeveelheid aangezogen zuurstof de beperkende factor. Het maakt dus niet uit of er gas of diesel wordt gebruikt, zolang er maar genoeg brandstof wordt toegediend.
     
  11. V-NIX

    V-NIX

    Lid geworden:
    26 okt 2007
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Groningen
    dankje voor de uitleg!
     

Deel Deze Pagina