Ik ben al jaren in het bezit van een OS JET II pulsjet, en wil daar toch eens wat mee gaan doen. Nu had ik het plan deze op een lanzet te monteren, moet volgens mij wel een leuke combi zijn..... :lol: Rijzen er natuurlijk gelijk een paar vragen; er moeten natuurlijk twee kielvlakken op komen, dat lijkt mij venzelfsprekend :roll: maar, hoe zit het met de plaatsing van de pijp, in lengte gezien? moet de pijp ook down, of up trust hebben(ik denk up) specs van de pulsjet; lengte 55 cm, diameter van de "kop" 60mm, trust volgens sommigen;1.5kg. Schijnt vroeger voor lijnbesturing gebruikt te zijn.... 8O waar ik er mee kan vliegen is natuurlijk een heel ander probleem, maar dat is voorlopig voor later. gr, Nico
De voorste ophanging van de pijp zit meestal op het zwaartepunt van je vliegtuig. De pijp zelf evenwijdig aan de vleugels laten lopen. Je hebt geen draaiende delen dus hij kan precies over de lengte as gemonteerd worden. De OSjet heeft niet zoveel stuwkracht, hou dus rekening met gewicht!! Mail anders even wat foto's dan zorg ik er voor dat 3 pulsejet teams er eens naar kijken. Succes met de bouw.
Hoi Cliff; Thnx voor de info, daar kan ik wel wat mee. Lanzet moet ik nog bouwen hoor, is wat voor de langere termijn. PB mij je E-mail adres, dan stuur ik wat foto's gr, Nico
Weet jij alles van he Peter? haha Waarneer gaan we nou eens jou pulsjetje zien? (neem je toch zo'n vergunning) gr, de proffessor of zoiets :roll: ( haha :wink: )
Testrun van mijn pulsjet Het starten heb ik inmiddels beter onder de knie...... http://nl.youtube.com/watch?v=KeXQJPsdg-c
Haha, was op mijn werk alex, op een industrieterrein. Heb naderhand wel vragen gehad wat we aan het doen waren.......
Nico, Wat gebruik jij om te je bougie te laten vonken? Kun je een keer een fototje plaatsen van hoe je dat ding op een bok heb gemonteerd. Ik heb er hier ook 1 liggen en wil er ook graag mee expirimenteren, maar weet niet zo goed hoe ik hem het beste zoals jij op de workmate kan klemmen. Ik heb flutterventielen genoeg.. dus kan wel even expirimenteren als ik hem aan de praat krijg. Hij heeft al gelopen bij de vorige eigenaar.. dus zou geen probleem moeten zijn. Ik geloof dat hij benziene gebruikte als brandstof. Peter
Koop nu gewoon even zo'n electrische aansteker peter Stukje coax eraan solderen een een super simpele en goedkope vonker. Ik ga wel staan knijpen En bevestigen kan op een beugel en dan van die metalen slangen klemmen erop. Ik zie ze ook wel in bankschroeven zitten....
je moet me altijd alles voorkauwen.. dat weet je toch.. Ik ben nogal visueel ingesteld.. dus wil altijd graag eerst een plaatje zien voordat ik het zelf probeer
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is peter? brandstof is idd benzine. Bougie laat ik vonken dmv bobine, die wordt aangestuurd door een oscilerend relais, zie; http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49833 Wat voor een pulsjet heb jij liggen Peter? Mischien dat jouw kleppen passen in de mijne, ik heb er maar een paar meer, ben nog steeds op zoek naar 0.1mm veerbandstaal om ze zelf te maken, met etsmethode. Waar woon jij, kunnen we mischien eens afspreken, gaan we ze allebei tot leven wekken........ gr, Nico