Q: Hanseatic robbe

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Mdesade316, 18 jan 2011.

1. Mdesade316

Mdesade316

Lid geworden:
    21 mei 2005
    iemand ervaring met de bouw van die boot? hij is verdwenen van de site van Robbe maar in sommige winkels is hij nog te koop....

2. Kreeft

Kreeft

Lid geworden:
    4 dec 2007
    In het duitse model-tijdschrift " SchiffsModell " vindt je een volledige bouwbeschrijving van dit model in vier afleveringen. Deel één in de uitgave oktober 2005 en het laatse deel ( deel 4 ) in de uitgave januari 2006.
    Groetjes, Jos

3. Mdesade316

Mdesade316

Lid geworden:
    21 mei 2005
    bedankt voor de info, ik was eigenlijk nieuwsgierig of er belgen of nl. zijn die de boot in hun bezit hebben, je komt hem zelden tegen op beurzen ofzo...

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Zou ook wel eens met het prijskaartje te maken kunnen hebben...

5. Mdesade316

Mdesade316

Lid geworden:
    21 mei 2005
    zou kunnen, er zijn wel duurdere kits te koop maar ik denk ook dat het temaken heeft met het feit dat er weinig 'levends' in die boot zit, eerder minder realistische fittings als bij andere boten...toch een imponerende boot!

6. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Inderdaad, mijn (statische) HMS Victory was al veel duurder.
    Het is gewoon een feit dat "werkschepen" en binnenvaartschepen veel populairder zijn bij "varende" bouwers. Zal enerzijds komen door de meerdere mogelijke functies, maar ook door de schaal. Bouwen op 1:25 of 1:50 biedt meer mogelijkheden voor details dan 1:100 of 1:200. Daarbij wordt het bij kleinere schalen steeds moeilijker om het gewicht binnen de perken te houden. Deze gaat met dik 8 kilo nog net, maar met schepen met een dergelijke opbouw moet je toch ook gewicht overhouden om op de bodem te kunnen ballasten.
    Ik heb wel eens gekeken voor mijn 1:200 Rotterdam, maar die zou maar 4 kilo mogen wegen bij een lengte van 1,15 m. Dat zou alleen maar te realiseren zijn met een superlichte opbouw, en dat zou dan bij scratch bouw zeker ten koste van details gaan. Bij een bouwkit zijn daar uiteraard met toepassing van kunststof meer mogelijkheden.
    Overigens een mooi schip en model. Statig varend tussen al dat "geweld" lijkt me best wel een apart gezicht.
    Ik hoop dat je het erop waagt en er een verslag van maakt. Maar verder helpen kan ik je helaas niet.

Groet,

Ad Bakker

7. harmbeukema

harmbeukema

Lid geworden:
    17 mrt 2008
    Ik heb er een te koop ,gebouwd en met motoren is er iemand die hem wil kopen dan mailen naar harmbeukema@hotmail.com

Bijgevoegde bestanden:

8. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012

Deel Deze Pagina