Vandaag kort na de jaarwisseling, zo tussen 00.30 en 01.00 uur, drie maal een quad boven mijn woonplaats zien vliegen. Het toestel vloog steeds in NNO richting boven de vogelbuurt. Door de ingeschakelde verlichting was het toestel tussen het vuurwerk goed zichtbaar. Mogelijk zijn het twee verschillende quad's geweest. De verlichting leek anders. Helaas had ik geen fototoestel bij de hand.
Mooie filmpjes geeft dat! Je zit dan echt midden in het vuurwerk!!!! Alleen lastig landen als je startplek in nevelen gehuld is. De hulpdiensten zetten vaak "drones" in tijdens oud en nieuw boven bewoond gebied, uit de lucht halen doe je met een netje onder je multi, dan vang je ze netjes op en kan je de onderdelen van je gekaapte drone hergebruiken (wat heeft die politie er een troep in zitten zeg) Misschien leuk voor een Meeting, om aan het eind wat vuurpijlen tussen de drones te schieten tijdens het nachtvliegen. Vuurwerk afschieten vanaf je drone raad ik af ivm brandgevaar van je omgeving. Heb ook wel eens een filmpje gezien van een mooie fontein die bovenop de drone de lucht in ging. Fireworks! on Vimeo ozHoP_YThRI[/media] FPV - Hunting Hydrogen Balloons with Fireworks - YouTube
Ironisch dat sommigen zo verontwaardigd doen over vliegen met quads boven woonwijken, terwijl 85% van Nederland intussen wel lustig buizen met buskruit omhoog knalt met als gevolg 8 gewonden, een dode en een zwaargewonde kat. Interessant om dat even in perspectief te zien.