Quadrocopter sturen via smartphone?

Hey,

Ik zit in mijn laatste jaar Industriële Wetenschappen en maak als eindwerk een quadrocopter.

We (mijn klasgenoot en ik) hebben hem al bijna helemaal mechanisch in elkaar gestoken, behalve een ontvanger, daar zijn we voor het moment aan het zoeken.

Onze componenten:
We hebben het programma (open source) van MultiWii 2.1 erop gezet (via arduino) en in het tabblad config.h een werkende keuze gemaakt (en aangepast a.d.h.v. onze componenten).

Nu hebben we nog enkel een receiver en transmitter nodig.

Ik weet, typ in google receiver en je vind er wel... Maar ik heb op youtube filmpjes gezien van mensen die hun quadrocopter besturen met een smartphone (android)... Ik weet wel voor PID enzo aan te passen dat je dat kan via smartphone (heb ik ook) maar voor echt te besturen...

De voornaamste reden hiervoor is ook omdat je al snel honderden euro's betaalt voor een degelijke transmitter en receiver. Als ik nu enkel zou moeten investere in een receiver, zou dat echt handig zijn. Het oogt ook mooi op de DIP-verdediging

Weet iemand of heeft iemand een receiver (met dan programma op smartphone) om een quadrocopter aan te sturen via smartphone?

Ik heb dus minstens 4 channels nodig om mijn quad te besturen.

Meer mag ook, want ik heb er nog 3 (?) nodig om mijn cam te besturen (heb ik nog niet, is misschien voor later).

Heeft iemand ook een idee of uitgetest hoe ver (bereik) dat dan kan vliegen?

Ik heb op dit moment een samsung galaxy S3 mini.

Hobbyking IOS & Android 4CH WiFi Receiver

Range, maximaal 100 meter als de accu van je telefoon nog vol is.

Dank je, ik zat even te kijken op de playstore of de lay-out goed is en als het niet gewoon schuifbalkjes zouden zijn.. maar ik vind de app niet...

EDIT:

Volgens de reviews was er van de ene dag op de andere 5 verkocht en staat hij voorlopig op -3, volgens mij zijn ze niet meer beschikbaar en is er geen app meer beschikbaar...

Iemand nog een andere receiver / suggesties?

Je kan een walkera magic cube in de koptelefoonuitgang van je smartphone doen. Je kan dan iedere Walkera devo ontvanger aansturen met je smartphone. Nog vrij goedkoop ook ;)

Je kan een walkera magic cube in de koptelefoonuitgang van je smartphone doen. Je kan dan iedere Walkera devo ontvanger aansturen met je smartphone. Nog vrij goedkoop ook ;)

Dank je :) Dit zal zeker helpen, deze zal ik bestellen. En de app staat er al op :)
Walkera RC Magic Cube MTC-01 Devention Transmitter
Iemand die nog een receiver weet die bij deze transmitter zou kunnen passen? Ik kan dat zelf ook opzoeken, heb ik ook gedaan, maar ik ben bang dat ik verkeerde zou nemen, en naar wat moet ik zoal kijken om een 'goede' receiver te hebben? Hoe ver heeft dat dan bereik?
The Magic Cube takes in a standard PPM signal, then outputs 2.4GHz signal
Is er een standaard receiver? Want er staat niet expliciet bij dat het voor alle 2.4GHz 6Channel receivers werkt...

Ik had ondertussen deze ook gevonden (wel niet met smartphone), leek ook wel intersant, maar wat vinden jullie er van, ik denk dat dit iets te goedkoop lijkt om deftig te werken?
HobbyKing HK6S 2.4Ghz FHSS 6Ch Tx & Rx (Mode 1)

Zoals ik het begrepen heb kan je iedere Devention (DEVO) ontvanger gebruiken. Pak de RX601, is 6 kanaals en is in verhouding het beste/goedkoopste.

// voor de duidelijkheid. Je MOET dus een Walkera DEVO ontvanger gebruiken met de Magic Cube.

Zoals ik het begrepen heb kan je iedere Devention (DEVO) ontvanger gebruiken. Pak de RX601, is 6 kanaals en is in verhouding het beste/goedkoopste.

// voor de duidelijkheid. Je MOET dus een Walkera DEVO ontvanger gebruiken met de Magic Cube.

Dit vind ik wel goed, maar zoals ik al zei vind ik geen receiver...

Back