Hoi Forumleden, Momenteel ben ik helemaal besmet met het FPV vliegen. Ik vloog al 2 jaar met mijn bixler 2 en ben afgelopen zomer begonnen met het FPV vliegen. Ik ben begonnen met een standaard setje, maar zou deze nu graag uitbreiden. Wat ik graag zou willen is het volgende, Meer bereik, merk dat wanneer ik wat verder weg ga dat het beeld soms even wegvalt(zou graag tot ongeveer 3 km vliegen) (vlieg met 35mhz FUTABA 12mxs ontvanger) Beter beeld, op de FPV set van quanum die ik nu bezit zit een sony 480 VTL. Iemand die mij kan helpen, ben namelijk nog wel redelijk nieuw in het FPV en wil graag eerst wat info voordat ik wat ga bestellen. Hieronder nog de features van mijn huidige ste Features: • Large 4.3 Monitor for a huge FOV • Customizable housing to fit all types of faces • Will not fog like traditional goggles • Plug-n-Fly connection. No soldering required • Circular Polarized Antenna set included(LHCP) • 32 channels: Cover A, B, E bands and F bands • Two switching buttons for the band and channel with LED display on VRX • Power off memory for last channel and band • Dual Independent video and audio signal outputs • Micro sized VTX and light weight - perfect for use with small models • 32 channels: Cover A, B, E bands and F bands • Transmitter frequency: 5645-5945MHz with 200mW power output • Transmitting distance > ~1500m (open area) • 480TVL Sony CCD FPV camera Alvast bedankt voor de reacties
Zijn dat omidirectionele antennes? Als je verder wilt dan zijn betere antennes het effectiefs, eenvoudigst en goedkoopst. Gewoon een ontvanger richtantenne op een simpele driepoot werkt uitstekend. Af en toe even met de hand bijdraaien. Als je ver weg zit verandert de richting van het toestel t.o.v. jezelf niet zo snel. Je kunt ook overstappen op een lagere frequentie. Maar dan moet je meer vervangen dan alleen de antennes. En je beeldkwaliteit gaat waarschijnlijk wel ietsje achteruit. Martin
Hoi Martin, bedankt voor je bericht, zit te kijken voor een helical antenna, maar moet ik dan op mijn vliegtuig ook een andere antenne plaatsen of? Alvast bedankt voor je antwoord
Nee dat hoeft niet Doede. Sterker nog, niemand zou een sterk richtingsgevoelige antenne op z'n vliegtuig willen. Een beetje richtingsgevoelig is ok, maar niet teveel. Als je er maar voor zorgt dat die Helical ook LHCP is. Martin
En hoe goed zijn je huidige cloverleafs. Die goedkope ebaydingen zijn vaak erg slecht. Boscam & Immersion / fatshark zijn dan een stuk betrouwbaarder. Op je ontvanger een 5 turns helical en dan moet je al een stuk verder moeten komen. 3K moet (makkelijk) te halen zijn. En idd. Wel beide LHCP of RHCP. Geen mix want dat werkt niet. Als je scherm met interne ontvanger op je RC zender zit kan dit soms storingen opleveren of verlies in ontvangst. Altijd ook even testen zonder een RC zender die aanstaat.