Van HK binnengekomen Quanum DIY goggles. Zitten 3 platte lenzen bij, niet vermeld in de handleiding. maakt het uit welke je erin zet?
Dat ligt eraan welke jij prettig vind. Ik heb dezelfde bril. Je moet ze alle 3 eens proberen en zelf kijken waar jij je het beste in vind.
Ik heb op eBay een losse fresnel lens besteld en deze erin gezet. Hierdoor heb je het kadertje niet en heb je gewoon 1 grote breedbeeld op je neus. 1 van de jongens die ook een kijkdoos heeft vond dit een stuk beter kijken als de bijgeleverde fresnel lenzen met het kader.
Bedoel je met kader dat ding wat heen en weer gaat om scherp te stellen? Zie niet hoe dat dan zonder kan.
Gewoon de binnenmaat van je kijker meten, deze uit het midden van de A5 fresnel knippen en van restmateriaal die flipjes aan de zijkant maken of zoals ik heb gedaan... 1x afstellen en met hotglue vastzetten in de hoeken.. @gjcvro : deze heb ik 2x gekocht (1 voor het geval dat ik hem verrampeneerde) Full Page XL Magnifying Sheet Fresnel Lens 3X Magnification Magnifier | eBay Maar zo heb je er nog velen op ebay/ internet.
Heb er meteen drie besteld voor dat geld. Gewone kader is inderdaad te smal wat wat lijkt op scheel kijken.
Let er wel op dat je je nieuwe lens uit het midden moet snijden/knippen he... Anders wordt je beeld vervormd. Als je hem tegen het licht houdt zie je in het midden een punt zitten. Dat is je referentie. Vanaf daar alles uitmeten.
Iets betere koop, omdat deze kleiner is, maar aangezien je der toch een stuk uit moet snijden maakt het niet veel uit. A5 Flat PVC Magnifier Sheet x3 180x120mm Book Page Magnifying Reading Lens Glass | eBay en blijkbaar kan je der ook twee achter elkaar zetten voor een nog groter beeld. Hier een filmpje voor de know how. [media=youtube]kcO-4tmqDKM[/media] Feedback welkom. Enjoy.
Die fresnel dingetjes geprobeerd, deze is wellicht beter te gebruiken: Handheld Reading 5X Square Magnifier - EUR ? 6.99
Snelle post-dienst heb jij, 25/03, 3 lenzen besteld komende vanuit China en al uitgeprobeerd op 01/04. Dat lijkt me straf. Wat vond je der niet goed aan dan?
Fresnel Lens A4 formaat Acrylglas geprobeerd, kan de pixeltjes van linksboven naar rehtsbeneden ermee tellen
Dat blijf je toch houden ook al gebruik je de HK fresnels of een glazen lens. Het is geen 4K scherm die HK levert op de setjes. Dus des te meer je vergroot, des te grotere pixels zie je. De Fatsharks hebben niet heel veel beter beeld. Anders moet je echt naar de Fatshark HD, maar dan ben je alles bij elkaar 700 euro lichter.