quark 80b 1/8 geschikt

Discussie in 'Electro offroad' gestart door driftingmenace80, 27 jul 2010.

1. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    ik ben zelf in het bezit van 2 van deze regelaars, nu wil ik een brushless truggy bouwen op basis van een kyosho inferno st-r, de regelaar kan tot 6s hebben en nou wilde ik weten zou deze regelaar bijv een neu 2200kv aankunnen of gelijksoortige motor of bijvoorbeeld een plettenberg of iets in die geest.

ik wil de kyosho ombouwen als low budget basher die lekker van zijn plek komt en evengoed een redelijke topspeed heeft op 4 of 5s lipo
    alle input is welkom

2. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Denk dat de 80amp. weleens te krap zouden kunnen worden op 4 of 5S icm die motoren.

Die worden over het algemeen gebruikt met regelaars van 100+A , in het geval van de MMM is het geloof ik 120A.

Als je het wil proberen is het dus aan te raden om heeeel voorichtig te beginnen met het oog op de gearing. En heel goed de temps in de gaten te houden.....

3. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Nein! Zeker niet proberen, je zal geen succes hebben. Er is wel een mogelijkheid om die 80A tamelijk goed werkend te krijgen met redelijke temperaturen, maar dan moet je een externe BEC er aan solderen, een fan en eventueel nog een paar extra capacitors.

4. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    externe bec units heb ik ook liggen dus dat is geen probleem, ik lees veel over de esc's in emaxxen en dat soort modellen dus ik denk dat moet lukken.

ook zag ik dat de xerun 1 op 8 en ezrun beide 80 amp waren, ik heb hiervoor een losi gehad met mmm en 2200kv en dat is natuurlijk wel het mooiste maar goed ik wil aan deze basher niet te veel uitgeven omdat het puur voor de fun is

5. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Ligt er maar net aan welke ezrun set-up je hebt ... Ik heb de 150A...

Persoonlijk zou ik niet op het randje gaan werken van wat een regelaar aankan , kans op rook is dan groot... En zonder die rook werkt het niet meer ;)

80A zal misschien wel gaan maar dan zul je heel conservatief moeten wezen met je gearing waardoor er weinig van de snelheid overblijft ;)

6. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Gewoon proberen dan zou ik zeggen! Als ie te warm zou ik gewoon een andere kopen.

Ik zou wel nog een (grote) fan er op zetten, probeer die op de onderkant van de ESC te richten aangezien daar (+ de zijkanten) alle hitte naar toe wordt getransporteerd. Je zou de ESC dus in het chassis op z'n zij moeten leggen oid.

7. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    inderdaad proberen kan altijd

@savage in wat voor wagen heb je de ezrun en wat zijn jouw bevindingen ??

hoor veel wisselende berichten maar geen van de berichtgevers heeft zo een setje dus kom ik zo niet verder lol!

8. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Ik rij ermee in de Traxxas Summit , ik heb de 2.0 versie met zwarte (2350KV) motor.

Ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe , weinig tot geen cogging , genoeg power (bijna 1800watt op 4s volgens de Oracle , waarbij waarschijnlijk de accu de beperking was) , instelbaar en firmware te updaten met de 2-in-1 box.

Eigenlijk hetzelfde als een MMM , maar dan voor een fractie van de prijs ;)

Aangezien de zware en logge Summit al als een dolle gaat met zo'n setje zal een veel lichtere truggy helemaal een feest wezen ;)

Deel Deze Pagina