quikly hpi 3 rtr maar hoe

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door william.tk, 1 jan 2004.

1. william.tk

william.tk Guest

hey ik heb een hpi 3 rtr gekocht en wat kan ik het beste doen om sneller te maken een 2-bak of ombouwset naar 3 cc :?:

2. Rick St.

Rick St. Guest

een 2 bak is het snelst je gaat niet harder door meer cc's met meer cc's trek je sneller op dacht ik. En je motor is nog nieuw dus je hoeft geen ombouwset naar 3 cc te hebben.. i kzou voor de 2 bak gaan

Groetjes rick

3. william.tk

william.tk Guest

bedankt ricky

4. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    idd met een 2bak heb je het beste resultaat als je hem goed afsteld.

5. Erikderaaf

Erikderaaf

Lid geworden:
    18 sep 2003
    zoals gezegd een 2 versnellingsbak werkt erg goed en een setje goede banden verbeterd de wegligging(ook belangrijk)

en ombouwen?? zou dan gewoon een goede andere racemotor monteren, dat werkt beter...

6. william.tk

william.tk Guest

:D bedankt allemaal ik ga voor de 2-bak :zon:

7. icewim

icewim Guest

Maar......vindt je hem echt langzaam dan? Of wil je gewoon sneller? Ik heb ook een rtr van hpi en ik klaag (voorlopig) niet over snelheid hoor; echt wel snel dat ding en het is niet mijn eerste zodat ik niets gewend ben ofzow. Als je hem langzaam vindt; is hij dan wel goed zou ik zeggen?

8. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Ik vond de HPI erg langzaam uit de doos. Ik had een elektro die nog harder ging en ik wilde er 1 voor de snelheid. (en hij was goed 2 vrienden hebben er ook 1 en die gaan net zo hard eehh zacht :p)

Na wat aanpassing aan de auto helpt de 2bak het meeste maar alles bij elkaar veranderen is nog leuker maar dat kost wat geld.

9. william.tk

william.tk Guest

:D :D ik heb er nog niet mee gereden ik heb em al gekocht en ik ben 4 januari jarig dan maak ik em pas open maar ik zag op internet op sommige plekken dat ie 50 liep toen dacht ik dan wil ik em ff iets sneller maken om vrienden aan tekunnen met racen vandaar!!!!! hij zit nog in de doos te wachten (ik ook) :D :lol:

10. icewim

icewim Guest

Zit jij ook in een doos te wachten? Dat doe je goed ;).

Ik heb hiervoor een tamiya rtr gehad en die was pas traag, maar deze vindt ik toch best wel gaan hoor. Maarja; smaken verschillen natuurlijk.

Btw; welke "uitvoering" heb je?

11. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    idd en het is maar wat je gewend bent stel je rijd altijd met 1:8 serpent met 3.5cc motor die makkleijk 120 kan dan is een HPI bijna een schildpad :p

12. william.tk

william.tk Guest

:D zo denk ik er ook over!!! :?

13. william.tk

william.tk Guest

he icewim wat bedoel je met uitvoering? :oops:

14. hilbren

hilbren Guest

er is maar 1 manier om die rtr een stuk harder te laten lopen: schop eerst die standaard motor er lekker af, zelfs met een force motor gaat ie al een stuk harder.
    een versnellingsbak is ook een waardevolle investering, aangezien je motor wat minder toeren gaat draaien als je auto op z'n top rijdt. Hierdoor wordt (de korte) levensduur van je standaardmotor iets verlengt. :twisted:

15. william.tk

william.tk Guest

hadden ze bij intermodelbouw ook al gezegd hij had hele mooie picco motoren maar ja voor 239 euro moet ik wel weer ff spare na de aankoop van de auto :D

16. icewim

icewim Guest

Met uitvoering bedoel ik welke kap je erbij hebt.

17. william.tk

william.tk Guest

bmw m3 ik ga em paars spuite vette kleur! 8) :lol:

18. hilbren

hilbren Guest

ja snap ik, ik heb pas een novamega gekocht... nu nog een startbox :p

19. icewim

icewim Guest

Hm....ook vet!
    Ik heb dus een dodge stratus; zie avatar. (die ik nu aan het veranderen ben).

20. Guest

Guest Guest

Waarom veranderen hij is nu toch ook mooi :p

Deel Deze Pagina