R/C Draag tas

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 21 aug 2003.

1. MobFigure

MobFigure Guest

Hey allemaal

Ik had een mooie Hpi tas gezien, om je auto in te voeren, het was een vrij hoge tas met kartonnen dozen erin (zoals de meeste rc draagtassen) enzovoorts.
    Maar nu is die tas uit de handel ik wel een mooie tas kopen hebben jullie sites van mooie tassen??
    En wat hebben jullie voor tassen of helemaal geen tassen?

2. racemarder

racemarder Guest

Hoi,

Kun je niet gewoon bij een tassenzaak kijken of er wat tussen zit waar je wat aan hebt , mijn ervaring is dat wanneer iets speciaal gemaakt voor een bepaald doel dat de prijs dan metteen een stuk hoger ligt.
    Toen ikzelf nog een 1:8 reed had ik al mijn spullen gewoon in een boodschappenkrat , gewoon de auto en zender erin plus nog wat los spul en gaan , is alleen iets onhandigger als je ver moet lopen.
    Tegenwoordig rij ik 1:6 (Marder) en heb ik alleen een klein gereedschapkistje bij me , wanneer ik dan verder moet lopen sleep ik m'n auto gewoon mee aan een stuk touw en heb dan de andere hand vrij voor zender en kistje.

groeten Remco

3. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    Carson maakt deze tassen nog, met de kartonnen dozen erin. Zijn inderdaad vrij prijzig, en als je auto een keer nat in zo'n kartonnen doos gaat....

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Team Xray schijnt er kunstof dozen in te hebben.
    Persoonlijk vind ik ze niet handig want heb je echt zoveel spullen mee te slepen :?:

Dergelijke tassen zijn alleen handig als je per vliegtuig gaat reizen....

5. Anonymous

Anonymous Guest

Ik heb meestal gewoon een gereedschapkoffer bij en die wagen die neem ik gewoon in een kratje mee(met zender enz..) Ik heb wel zo'n limited tas van tamiya(die voor de TA04 ontworpen is)dat is best wel handig..alleen zéér prijzig..Dus ik zou gewoon iets in een krat doen...die tassen zijn aardig prijzig..Als je het er voor over hebt..

6. MobFigure

MobFigure Guest

nee ik voreg alleen of jullie nog van die tassen wisten ik heb al gevonden bij towerhobbies gezocht op hauler bag en dat zijn de tassen die ik zoek alleen met levensgroot trinity erop en dat zoek ik gewoon niet.
    Maar dat ik een tas bij perry sport kon kopen wist ik wel of een krat maar ik vroeg dus echt om een speciale tas, prijs maak me niet zoveel uit die hpi tas was ook 82 euro maar die is helaas uit de collectie.

7. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    GM en Carson maakt nog steeds dezelfde tassen.... ongeveer 35 euro, R&B heeft er eentje met wieltjes en een uitklaphandle, De X ray is mooi maar achterlijk duur, 72 euro.....
    Polybutler voor je gereedschap is veel handiger en heb je voor 49 euro....
    ............................Peet.........................8)

8. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    k rijd zelf 1 :10 en heb een kunstof box gekocht van curver en dat werkt perfect

als ik mijn antennen naar beneden doet zeg maar kan ik mijn zender er ook bij doen en je hebt in de box ook nog een opberg vak voor klein spul en als je dan de box dicht doet en je bent aan het rijden kan je op de box zelf ook nog wat materiaal kwijt :)

9. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    HPI brengt sinds zeer kort een nieuwe draagtas op de markt. Deze is speciaal gemaakt voor de Savage. Het is een zeer ruime tas en kan zo ver ik het kan zien ook voor andere auto's gebruikt worden. Er is ook plaats voor de zender en brandstof.
    De tas heeft meerdere speciale draagstukken en ook kogelgelagerde wieltjes voor makkelijk vervoer.
    Prijs weet ik niet, maar reken maar dat die hoog ligt :wink:

hier is een link met de foto van de tas: http://www.hpieurope.com/graphics/parts/92550filled.jpg

10. P@trick

P@trick Guest

Jah maar de savage is een 1:8 en bijna 2x zo groot al s een 1:10 van hpi die tas is tegroot en de auto heeft er teveel speling in dat is echt een nadeel.

ik denk niet dat hpi met een opvolgende tas komt van de oude want na wat ik weet was er niets mis met de oude dus wat zou er vernieuwd moeten worden en meestal haal je pas een product uit de markt als het nieuwe er is.

denk dus dat je of fvoor trinity moet gaan of een ander merk maar denk niet dat hpi iets brengt

11. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    met andere auto's bedoel ik ook niet per se 1:10 auto's maar andere trucks zoals de Terra Crusher, Mad Force en eventueel T-Maxx. Je kunt het een en ander ook nog vastzetten met de klittenband-banden.

1:10 is inderdaad te klein, maar je zou de overige ruimte ook op kunnen vullen met gereedschap in dozen o.i.d. Als je het gereedschap dan maar wel onderaan legt en de auto erbovenop. Je zou het kunnen scheiden door foam o.i.d. Zo kan je veel meenemen in je tas.

12. P@trick

P@trick Guest

Sorry ik weet toevallig dat hij een 1:10 tas zoekt en toch een beetje een pro tas wilt hebben.

vandaar mijn reactie we hadden samen al gezocht en vonden de savage tas niets.

13. Samuel

Samuel Guest

Misschien belachelijk, maar zoiets kun je met een beetje creativiteit toch zelf maken.

Zeker als je iemand kent die kan stikken.

Ale, ik zou het toch zo aanpakken, dan kun je de tas perfect afstellen op de grootte van de auto, en toebehoren.

Maakt de hobby nog fijner, uw eigen ontworpen Savage Tas.

Groeten,

14. Marcel_22

Marcel_22 Guest

je hebt ook grote sporttassen (reistassen) van zo'n 50 x 30 cm met een harde bodem. daar kan je uitstekend je auto en onderdelen mee vervoeren.

Prijs valt ook wel mee

15. P@trick

P@trick Guest

waarom lezen julie nou niet.

hij wou de orginele draagtas van hpi niet voor een savage maar voor de r40.

sportassen heeft hij er wel genoeg van thuis.

Deel Deze Pagina