raar geurtje

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door subaru, 3 jan 2004.

  1. subaru

    subaru Guest

    toenstarks weer even weesten rijden bij mij op plaats met me protech 4wd 8) denk een 5a6 min gereden met kap :wink: slaat de motor af dus ik de pinetjes los gemaakt en de kap eraf komt er een klein beetje rook van de koelkop af en hij ruikt raar het lijkt net verbrand rubber zo hardt reed ik nu ook weer niet :p maar ik heb mijn protech op zijn fabrieks afstelling staat ween jullie wat het kan zijn me auto trok ook niet zo snel meer weg hij sputterde en het viel me op dat ie weinig brandstof verbruikt kan het een te magere afstelling zijn of wat alvast bedankt iedereen subaru 5#
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

  3. subaru

    subaru Guest

    nee want de kap zat erop lijkt me raar en de kop rookte.
     
  4. Guest

    Guest Guest

    Is er niet iets verbrand op je koelkop?
     
  5. subaru

    subaru Guest

    ik zou het zo niet weten het is ook pas een nieuwe koelkop kan het daar mischien aan liggen dan ? maar ik reed met kap dus lijkt me vreemt dat er iets op is gekomen !!!!
     
  6. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    uh het is maar een idee, maar heb je, aangezien het een nieuwe kop is, threadlock of locktite op je schroeven gedaan van je cil?... want dat veroorzaakt dan de brandlucht... en als dat zo is zou ik maar heel gouw je kop eraf halen en heel goed schoonmaken!
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Meschien was je koelkop te heet. heb je wel gaten in je kap??
    Voor en achter want de lucht moet erin kunnen maar ook eruit kunnen.
     
  8. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Inderdaad altijd voldoende koelgaten in de body maken. Maak een gat in de voorruit in het verlengde van je koelkop en haal de twee voortse zijruiten er helemaal uit. Het kan ook geen kwaad om in de achterruit een gat te maken in het verlengde van je koelkop, voor wat betere luchtafvoer. Als je motor rookte moet je hem dus absoluut niet armer zetten, maar juist vetter! Als de motor rookt, wordt hij namelijk veel te heet.

    Je zegt dat er net een nieuwe koelkop opzit, is dit precies dezelfde, of is het een andere?! Als het een andere is, kijk dan eerst eens goed of de koelkop wel perfect op de motor zit, met de inbusboutjes goed aangedraaid.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb je je met het plaatsen van de nieuwe koelkop ook de koperen en/of aluminium pakkingringen over gezet ?

    Heb je dat niet gedaan heb je een te hoge compressieverhouding en wordt de motor heet. Daarnaast heb je dan geen goede afdichting en perst brandstof/olie onder de kop door naar buiten.
     
  10. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    ja, bij nader inzien klopt dat ja, maar hij vermelde dat de auto sputterde en niet goed liep... is voor mij een aanwijzing op een te rijk mengsel...

    maar ik had niet bedacht dat het roken juist door het te arme mengsel kwam, d8 dat het door vuil oid kwam...

    sorry voor het misverstand dat ik heb veroorzaakt :oops: (maar toch, een sputterende motor staat te rijk :p)
     
  11. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je auto kan ook gaan sputteren als ie de arm staat afgesteld. Heb ik ook gehad me auto kwam niet vooruit en bleef maar gek doen werd gelukkig niet te warm maar heb hem een stuk open gedraait en toen ging die weer als een trein en was ie ook redelijk goeie temp.
     
  12. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    hmm, dat verschijnsel ken ik niet, vandaar mijn foute antwoord dus :oops: ... maar ik denk dat het dan wel een andere manier van "sputtern" is want ik neem aan dat er dan geen brandstof uit de uitlaat komt sputteren?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Een te rijke afstelling doet meer gorgelen en een te arme afstelling doet meer stotteren.
     
  14. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    kijk dat is goede info, thnx roelof!

    leer elke dag weer wat nieuws hier :)
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    idd en sputteren noemt men iets als iets niet constant is, dan gaat het sputteren :p sput ... sputsput .... sputter.

    dus met die brandstof dat komt altijd wel uit je uitlaat staat ie arm of wat rijker erzit altijd wel olie in je uitlaat die eruit wil. bij de 1 minder dan bij de ander.
     
  16. Rick St.

    Rick St. Guest

    Meeestal bij de eeerste keer starten... dan komt er een plas uitlopen als ie loopt :lol:


    Rick
     
  17. Guest

    Guest Guest

    Als je je auto wat rijker wilt zetten moet je je stationar schroef toch meer open draaien?

    Toen ik dat ging doen kwam er veel rook uit mijn uitlaat en mijn koelkop werd toen heel heet?
     
  18. Rick St.

    Rick St. Guest

    Ne niet doen, de stat. schroef zorgt alleen voor hoeveer je gasklep dicht gaat als je hem dichtzet, Het rijker zetten is je HOOFDsproeier zit dus bovenop die lange,

    Rick
     
  19. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    hmm, zal ik maar ff een tekening maken van de carb. schroeven, weet iedereen het
     
  20. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    ga je dan tekening maken voor elke auto dan ben je wel ff bezig want er zijn verschillende soorten :S
     

Deel Deze Pagina