raderboot de DRESDEN van karton naar hout

Discussie in 'Papierbouw' gestart door rodenbu, 29 feb 2024.

1. rodenbu

rodenbu

Lid geworden:
    31 jan 2012
    dit is een verslag met alleen fotos van het bouwen van het model van Schreiben Bogen van de Raderboot de Dresden
    IMGP0003.JPG

Bijgevoegde bestanden:

Herby63 vindt dit leuk.
  2. erikborgers

erikborgers Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Mooi werk! Is het model nu af?

3. rodenbu

rodenbu

Lid geworden:
    31 jan 2012
    Hallo ,deze foto`s kwam ik tegen bij een reportage in 2013.
    Ik ben nu net klaar met nog een houten versie van de de Dresden die door het materiaal van nu toch een andere uitstraling heeft en natuurlijk geheel verlicht is
    zie MP

Bijgevoegde bestanden:

4. erikborgers

erikborgers Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Dat zijn prachtige modellen geworden. Beide hebben zo hun uitstraling. De zachte glans van papier en het hele kleine beetje bobbelen doet papier vaak realistischer overkomen dan een plastic of geplamuurd model, hoor ik van beursbezoekers. Maar dat is allemaal erg afhankelijk van schaal, gebruikte verf, veroudertechnieken en uiteraard …. smaak! Bouwen in papier vind ik in zitten qua moeilijkheid tussen scratch/hout (moeilijkst) en een bouwdoos uit plastic (makkelijkst). Een voordeel van papier vind ik verder dat het weinig troep geeft (ik werk altijd aan tafel) en er veel (hollands) materiaal is (schepen, molens, gebouwen) tov die afgezaagde Bismarck of Titanic . En … papier is goedkoop en kun je zelfs kopiëren naar andere schalen.

Deel Deze Pagina