Rhelie
Forum veteraan
Na heel wat jaartjes Vario te hebben gevlogen leek mij de Raptor 90 een uitdaging, de prijzen waren een lachertje vergeleken met de duitse heli.
Ik besloot om de Raptor 90 naast mijn Vario te gaan gebruiken.
Ik heb de R.90 voorzien van een O.S. 91 C spec, deze loopt prima vanaf het begin en heeft power genoeg voor mijn vliegstijl, F3C.
Dan begint het, door iets teveel uitslag op mijn heckrotor loopt het messing busje in 1 klap uit het alu. huis, tollen dus, de heli net even te hard neergezet en de hele rotorkop ging er vandoor. De plastic hub kan blijkbaar niet tegen een harde landing. Bladen, tailgear en hub waren stuk.
De heckrotor heeft ook veel speling op de bladhouders.
1 week later, weer vliegen, heli lijkt weer goed 8) totdat ik de heli vreemd vind doen, toeren lopen op en prestaties gaan omlaag. Autorotatie en dat ging goed. Slippende koppeling !!! Niks om over wakker te liggen maar het hele ding moet uit elkaar.
De koppeling blijkt te ruim, dubbele voering is net teveel dus eerst glasmat en daarna de voering erin gelijmd.
1 week later, weer vliegen, vreemde trilling ! blijkt er een voorpoot te zijn gebroken ! nu kan dus weer het hele ding uit elkaar !!
De Raptor doet mij denken aan het oude schluter, daar heb ik mee leren vliegen en het ding lag altijd uit elkaar.
De Vario behoeft bij mij weinig onderhoud.
Ik wil de Raptor niet afbranden maar ben wel benieuwd of er vliegers zijn die dit ook hebben ervaren.
Ik besloot om de Raptor 90 naast mijn Vario te gaan gebruiken.
Ik heb de R.90 voorzien van een O.S. 91 C spec, deze loopt prima vanaf het begin en heeft power genoeg voor mijn vliegstijl, F3C.
Dan begint het, door iets teveel uitslag op mijn heckrotor loopt het messing busje in 1 klap uit het alu. huis, tollen dus, de heli net even te hard neergezet en de hele rotorkop ging er vandoor. De plastic hub kan blijkbaar niet tegen een harde landing. Bladen, tailgear en hub waren stuk.
De heckrotor heeft ook veel speling op de bladhouders.
1 week later, weer vliegen, heli lijkt weer goed 8) totdat ik de heli vreemd vind doen, toeren lopen op en prestaties gaan omlaag. Autorotatie en dat ging goed. Slippende koppeling !!! Niks om over wakker te liggen maar het hele ding moet uit elkaar.
De koppeling blijkt te ruim, dubbele voering is net teveel dus eerst glasmat en daarna de voering erin gelijmd.
1 week later, weer vliegen, vreemde trilling ! blijkt er een voorpoot te zijn gebroken ! nu kan dus weer het hele ding uit elkaar !!
De Raptor doet mij denken aan het oude schluter, daar heb ik mee leren vliegen en het ding lag altijd uit elkaar.
De Vario behoeft bij mij weinig onderhoud.
Ik wil de Raptor niet afbranden maar ben wel benieuwd of er vliegers zijn die dit ook hebben ervaren.