rare plekken op cilinderwand.

hallo,
ik heb mijn motor helemaal uit elkaar gehaald. en ik zag opeens rare.
is dat zand schade oid?
img0005q.jpg

Soms een Os motor, wat je ziet lijkt op het loskomen van de cilinderwand. Zolang hij nog goede compressie heeft is er nog geen (groot) probleem, maar goed is het natuurlijk niet.

Als je met een klein schroevendraaiertje over de oppervlakte wrijft, voel je dan een putje?
Dan komt het chroom los....

Er is niets tegen te doen en je kunt ook niets voorkomen want wil je een eventuele schade voor zijn moet er een nieuwe set in. Als het om een motor van rond de 100 euro gaat zou ik zeggen om maar lekker door te rijden en langzaam te sparen voor een nieuwe motor.

Maar als het alleen vlekjes zijn kan het ook een aantasting van de nitro zijn en hoef je geen zorgen te maken.

Geef eens op welk type motor.
ABC of RIng?

Indien ABC dan heb je de motor niet goed laten inlopen en is de motor niet op bedrijfstemperatuur geweest met inlopen vandaar de slijtsporen.

Het geen wat Huibert zegt kan idd ook, met enkele series van de os motoren is er iets niet echt goed gegaan met de nicosil laag in de zuigerbus. Die liet na verloop van tijd los. Enigste remedie is dan om een nieuwe zuiger en bus te plaatsen.

met de schroeven draaier voel ik idd putjes. maar ik heb nu al 5.5L gereden en nog steeds draait mn motor lekker en genoeg compressie.

Zand geeft krassen en geen putjes lijkt mij. Maar het zou best wel eens de chroomlaag kunnen zijn. Wat voor merk en type is het? Dat maakt het beantwoorden wellicht eenvoudiger.

Geef eens op welk type motor.
ABC of RIng?

In de nitro-auto wereld komen zuigerveer motoren nooit voor...

@TS: Het zijn putjes, zeg je, dus aantasting van de chroomlaag. Lekker blijven rijden, tot die versleten is, maar nu wél je motor goed warm rijden voor je écht gaat doorrijden :-)

Back