In aanbouw, 87 cm span... Met dank aan Graupner voor 3mm rood Depron en www.3Dfoamy.com voor de tekening
Alles 3 mm, neus is echter dubbel met 3 mm uitgevoerd Graupner heeft geel, blauw en rood in het programma; rood in 3 EN 6 mm en de andere kleuren alleen in 6 mm Hopelijk verschijnen die ook nog in 3 mm.
Ben benieuwd pjotrrr, wat voor apparatuur ga je gebruiken voor de raven? En wat denk je dat hij gaat wegen?
Pjotrrr, je bent me net voor..... ben zelf bezig met de bouw van een shocky turboraven... van 3dfoamy. maar nog een klein vraagje....heb jij de afmetingen verschaald? vond namelijk de orginele afmetinge wat groot voor een indoor flyer. vinze
Verschaald naar 87% , 40 inch (ruim een meter) is inderdaad wat groot, de tekeningen zijn voor buitenmodellen en gebaseerd op 6 mm depron Model weegt nu 55 gram, komt nog carbon en zo bij voor onderstel, roeraansturing etc... Gaat verder in een Schulze 435, 3 Waypoint 060's, een Phoenix Micro 10 en een C&K designs borstelloos motor op 2 cellen Kokam 350 Verwacht ruim onder de 160 gram uit te komen Motor: 2C-20-310 http://www.brushlessmotors.co.uk/
Cool project Peter, het ziet er echt zeer veel belovend uit. Mooi om eens wat anders te zien als shockflyers in de bekende kleuren. En ook leuk dat het model zelf als raven is uitgevoerd. Ben benieuwd! kom je hem 15 januari even showen in Markelo? :wink:
red birdy - 65 gram stuurstang pruttel - 5 gram Motor - 25 gram servo's - 18 gram regelaar - 5 gram ontvanger - 5 gram accu - 20 gram (2x 350mAh) = +/- 145 tot 150 gram, woei das leuk :lol: 8) 8) :lol: asjemenouw Klopt het dat het echt zo licht wordt? Mijn motor op mijn mini 3DX weegt een kleine 22 gram, dus vandaar die 25 gram. Wat voor een motor ga je gebruiken Peter? Dit echt leuk.
Doel is inderdaad om op 150-160 gram uit te komen en dat moet lukken Motortje met mount is zo'n 23 gram en geeft ruim 3 ons thrust met een 9x3,8 op 2s lipo... Hoop wel dat het motortje morgen eens met de post komt....(C&K designs motor, zie een paar postjes terug)
hee Pjotrrr, ik ben ook een Raven -shockflyer aan het bouwen maar dan met 75cm spanwijdte. Ik wilde kleiner dan de bestaande Ikarus shockflyer. Dan lijkt de hal groter! Het viel mij op dat de vleugel en romp wel een smal profiel hebben, vanwege gewenste lagere vleugelbelasting heb ik de (vleugel)achterlijst 2 cm naar achteren gemaakt en de romp aan de bovenzijde 1.5 cm (voor Knife-edge) verlengd. Kun jij ons op de hoogte houden van de vliegeigenschappen van jou vliegervaringen met de 87cm Raven?
Vorig weekend vooral in Wierden (leuke zaal!) veel met de Raven gevlogen Toestel heeeft inderdaad een geringe vleugelkoorde bij een flinke spanwijdte De spanwijdte is gelijk aan de nieuwe grotere Shockflyers) maar is door zijn geringe vliegklaargewicht (165 gram) zeer gemoedelijk en strak te vliegen.. Ook Koen vondt het lekker rustig en strak door de lucht gaan, wachten was nog op mijn engelse motortje, de Axi 2204-54 heeft bij dit vlieggewicht te weinig power voor extreem 3D op een 2s350 pakket (Op 3s wel genoeg, zuipt dan echter wel ampjes) Motortje van www.brushlessmotors.co.uk is inmiddels binnen, deze was meteen een dag na bestelling verstuurd en had een dag later het land al verlaten (2 dec) Kwam echter vrijdag pas met de post dankzij de nederlandse dounane vermoedelijk...Het lange wachten lag dus zeker NIET aan de leverancier, ik kan me herinneren dat Koen zijn motor met vier dagen in huis had... Peter