"Raven Shocky"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 5 dec 2004.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    In aanbouw, 87 cm span...
    Met dank aan Graupner voor 3mm rood Depron en www.3Dfoamy.com voor de tekening :)

    [​IMG]
     
  2. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    "In the air" :schrik:

    [​IMG]
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Rood 6 mm en zwart 3 ?
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Alles 3 mm, neus is echter dubbel met 3 mm uitgevoerd :D
    Graupner heeft geel, blauw en rood in het programma; rood in 3 EN 6 mm en de andere kleuren alleen in 6 mm
    Hopelijk verschijnen die ook nog in 3 mm.
     
  5. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Ben benieuwd pjotrrr, wat voor apparatuur ga je gebruiken voor de raven? En wat denk je dat hij gaat wegen?
     
  6. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Pjotrrr,


    je bent me net voor..... ben zelf bezig met de bouw van een shocky turboraven... van 3dfoamy.

    maar nog een klein vraagje....heb jij de afmetingen verschaald? vond namelijk de orginele afmetinge wat groot voor een indoor flyer.


    vinze
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Verschaald naar 87% , 40 inch (ruim een meter) is inderdaad wat groot, de tekeningen zijn voor buitenmodellen en gebaseerd op 6 mm depron
    Model weegt nu 55 gram, komt nog carbon en zo bij voor onderstel, roeraansturing etc...

    Gaat verder in een Schulze 435, 3 Waypoint 060's, een Phoenix Micro 10 en een C&K designs borstelloos motor op 2 cellen Kokam 350
    Verwacht ruim onder de 160 gram uit te komen

    Motor: 2C-20-310
    http://www.brushlessmotors.co.uk/
     
  8. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Cool project Peter, het ziet er echt zeer veel belovend uit. Mooi om eens wat anders te zien als shockflyers in de bekende kleuren. En ook leuk dat het model zelf als raven is uitgevoerd.

    Ben benieuwd!

    kom je hem 15 januari even showen in Markelo? :wink:
     
  9. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Totnutoe 65 gram met wheelpants en ander carbon....
    Alles voelt al lekker "torsie-arm" aan :)

    [​IMG]
     
  10. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    red birdy - 65 gram

    stuurstang pruttel - 5 gram
    Motor - 25 gram
    servo's - 18 gram
    regelaar - 5 gram
    ontvanger - 5 gram
    accu - 20 gram (2x 350mAh)


    = +/- 145 tot 150 gram, woei das leuk :lol: 8) 8) :lol: :p :p asjemenouw

    Klopt het dat het echt zo licht wordt?

    Mijn motor op mijn mini 3DX weegt een kleine 22 gram, dus vandaar die 25 gram. Wat voor een motor ga je gebruiken Peter?
    Dit echt leuk.
     
  11. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Doel is inderdaad om op 150-160 gram uit te komen en dat moet lukken :)
    Motortje met mount is zo'n 23 gram en geeft ruim 3 ons thrust met een 9x3,8 op 2s lipo...
    Hoop wel dat het motortje morgen eens met de post komt....(C&K designs motor, zie een paar postjes terug)
     
  12. Cpt. Ed

    Cpt. Ed Guest

    hee Pjotrrr,

    ik ben ook een Raven -shockflyer aan het bouwen maar dan met 75cm spanwijdte.

    Ik wilde kleiner dan de bestaande Ikarus shockflyer. Dan lijkt de hal groter!

    Het viel mij op dat de vleugel en romp wel een smal profiel hebben, vanwege gewenste lagere vleugelbelasting heb ik de (vleugel)achterlijst 2 cm naar achteren gemaakt en de romp aan de bovenzijde 1.5 cm (voor Knife-edge) verlengd.

    Kun jij ons op de hoogte houden van de vliegeigenschappen van jou vliegervaringen met de 87cm Raven?
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Vorig weekend vooral in Wierden (leuke zaal!) veel met de Raven gevlogen
    Toestel heeeft inderdaad een geringe vleugelkoorde bij een flinke spanwijdte De spanwijdte is gelijk aan de nieuwe grotere Shockflyers) maar is door zijn geringe vliegklaargewicht (165 gram) zeer gemoedelijk en strak te vliegen..
    Ook Koen vondt het lekker rustig en strak door de lucht gaan, wachten was nog op mijn engelse motortje, de Axi 2204-54 heeft bij dit vlieggewicht te weinig power voor extreem 3D op een 2s350 pakket (Op 3s wel genoeg, zuipt dan echter wel ampjes)


    Motortje van www.brushlessmotors.co.uk is inmiddels binnen, deze was meteen een dag na bestelling verstuurd en had een dag later het land al verlaten (2 dec)
    Kwam echter vrijdag pas met de post dankzij de nederlandse dounane vermoedelijk...Het lange wachten lag dus zeker NIET aan de leverancier, ik kan me herinneren dat Koen zijn motor met vier dagen in huis had...

    Peter
     

Deel Deze Pagina