RBC Delta400

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Didier, 7 dec 2002.

1. Didier

Didier Guest

Ik zag het bouwdoosje staan voor 15 Euro kon het niet laten staan. :D
    In 4 avondjes vliegklaar in elkaar gezet, mijn record wat betreft houtbouw modellen.
    Ik heb er net mee gevlogen en het Deltaatje is behoorlijk fel op de roeren, stond ook erg veel wind en het was zeer koud, was ook verder niemand op het veld (gek he!!!)

2. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    gewicht?
    accu?
    spd400 6.0V? :wink:

3. Didier

Didier Guest

Hier de specs:

-Bespanning: Oracover light
    -Motor: Speed400 7.2V met controller achter op de motor
    -Propellor: Günther 125x110
    -Servo's: 2x Hitec HS55
    -Ontvanger: ACT Micro6 light
    -Accu: 7x 500AR
    -Gewicht: 360 gram

Ik zit maar liefst 65 gram onder de opgegeven 425gram!!! :lol:

4. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    een leuke tip :idea: voor de echte speed fan de delta 400 met een borsteloze mega 16/15/4 dan word de delta echt een :twisted:

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Rob op welke geschatte (of geklokte) snelheid zit je dan. Volgens Bruno zit zijn Delta 400 met aangepaste speed 400 rond de 100 kmh. En dit is vrij snel voor dit model. De volgende motor die ik hierop ga zetten is de Jamara PRO 480 HS (best nr 130485) deze motor zorgde bij de tumblewatt voor een zeer behoorlijke snelheids toename. voordat ik dit doe ga ik wel de roeren van masief balsa maken.

6. Didier

Didier Guest

De overtreffende trap: Mijn Hacker B20-15L op de Blizzard!!!! :twisted:
    Dit kistje is niet bedoelt om extreem hard te gaan maar om lekker wendbaar te zijn (lees: combat).
    De verhouding statische trekkracht/gewicht is met deze "simpele" combinatie toch bijna 1:1!!!

7. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

eigenlijk is dit geen vergelijking met of zonder borstels. Dit zijn eigenlijk 2 verschillende klassen.

8. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    mijne vloog rond de 150 km/h met een 4.7x4.7 dit was een getemde versie het leuks gaat hij met een 6x5,5 echter je moet de srvo,s vervangen voor volz micro stars de rest houd et wel uit mist ruderhorns goed verlijmd zijn mijn volgende stap is naar 9 cellen.

9. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    Wat de Jamara Pro 480 HS betreft daar vliegen we bij ons al standaard mee ipv speed 400 het redement en stroomverbruik is beter dan een 400 ik haalde met mijn delta 400 er anderhalve minuut meer vliegtijd uit.

10. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

welke prop gebruiken jullie op die jamara motor. Tot nu toe heb ik een gunther geprobeerd en een door jamara aanbevolen 7x4 prop.

11. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Rob,

Klinkt allemaal geweldig, maar hoe krijg je in 's hemelsnaam het zwaartepunt nog goed met een 480?

Ik heb met een 400 mijn 8/500AR al helemaal achterin liggen en dat gaat maar net goed....

Ik heb de 480 nooit als serieuze vervanging van een 400 gezien vanwege het gewicht en al helemaal vanwege het stroomverbruik.
    Ik ben nu al in 3,5 min door mijn ~580 mAh heen...
    4,7 x 4,7 APC lijkt me prachtig, maar ik voel niet veel voor het 1-prop-per-vlucht scenario, vandaar dat ik nog met zo'n Gummi Gunther vlieg.

12. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    als prop op de jamara gebruiken wij de gunther prop of de graupnher 5.5x5.3 cam prop en we laten de motor eerst inlopen onderwater en dan wordt hij getimed. Wat het zwaarte punt voor de delta door de wat zwaardere servo's ligt het zwaarte punt al wat meer achter en ik heb bij de bouw rekening gehouden ofwel bouwen op de digitale weegschaal en met de balanceer "weegschaal" bij mijn eerste versie moest ik 5 gr plaklood onder de kont plakken

13. Didier

Didier Guest

@Rob

Wat weegt deze vliegende combinatie?

14. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    Hij zit met de jamara incl ring en 8 cellen op 464 gram en de borsteloze mega versie met 9 cellen heb ik nu op 470 gram zitten maar daar kan nog wat af want ik wil mijn act ontvanger vervangen door de nieuwe schulze alpha 435 dat is weer 6 gram minder ik heb de accu bak wel 3cm langer gemaakt.

15. Semafoor

Semafoor Guest

Dit is toch geen parkflyer meer !!!! :roll:

16. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    RBC Delta is met sp400 ook nooit als parkflyer bedoelt geweest.

Heren moderators, deze draad zit dus in het verkeerde sub-forum.

17. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Inderdaad geen parkflyer maar door het kleine formaat denkt iedereen van wel.

18. Didier

Didier Guest

Dit zal dan waarschijnlijk mijn fout zijn!!! :oops:
    Overigens kan ik hem wel wel als parkflyer vliegen, heb niet veel meer ruimte nodig dan een voetbal veldje en met 360 gram en een vleugelbelasting van 23gram/DM3 vind ik nou niet dat hij bij de categorie "normale" electrokisten hoort, maar dat is mijn mening.

19. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Wat is dus precies een parkflyer???

Hebben we daar al een eensluidende definitie voor??

20. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    iets dat je in het park kan vliegen lijkt mij, lijkt mij voor een balsa ding dat 100 km/h niet erg geschikt ... :twisted:

parkflyer ook geschikt voor indoor? :roll:

Deel Deze Pagina