RC Achterhoek, een nieuwe (jonge) vereniging

Discussie in 'Verenigingen' gestart door rc achterhoek, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanuit Borculo word heden ten dage de nieuwe vereniging rc-achterhoek gerund. Neem eens een kijkje op onze site. Bevalt het je, ga eens een dagje mee racen!

RC-Achterhoek

andre steinhof vindt dit leuk.
  2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    RC postzegels verzamelen ;) ???

En welkom :)

3. :confused:

4. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ik bedoelde dat in je titel niet staat of het varen, vliegen of rijden is. En helaas kun je de titel niet meer wijzigen.

5. RC = Radio Controlled

Dussss verder maakt het totaal niet uit wat voor een RC je bestuurd. Het enige waar het om gaat is dat je er een passie voor moet hebben en er lol aan beleefd, en wellicht je hobby wilt delen met andere door middel van een club/vereniging.

off topic, ik was helemaal vergeten je te bedanken voor je welkom.... dus bij deze :D!

6. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    ik denk dat het wel uit maakt want ik krijg er ook vragen over.
    In jullie gemeente zit al een modelautoclub en een vliegclub gemeente berkelland kennende
    zullen ze met nog een vereniging niet blij zijn. Vooral niet omdat er gereden word op niet toe gewezen locatie's
    ben benieuwd naar jullie milieuvergunning die de andere verenigingen ook moesten hebben.

Laatst bewerkt: 17 okt 2008
  7. Modelauto club ??? Waar mag ik die dan wel niet vinden? Vliegtuigen ja dat klopt die zit in jou gemeente Eibergen. Ik doe dit voor de lol het is een HOBBY en geen psychische dwangneurotische obsessie waarin ik andere het licht niet in de ogen gun. Laat staan dat ik me druk maak om een gemeente. Ik heb dusdanige ervaringen met gemeentes dat ik ook niet wakker hoef te liggen van wat ambtelijk gezeur, ze kunnen mij toch niet verbieden om te rijden. Op eigen terrein mag ik doen en laten wat ik wil, ik wil de gemeente nog wel eens een hobby club zien verbieden.

Niet toegewezen lokatie's volgens jou, zijn wellicht heel anders dan jij denkt. Jij kijkt even vluchtig wat op onze website en trekt een conclusie. Wij hebben geen vaste lokatie op het moment, die komt er wel, en wel op mijn eigen prive terrein. De andere lokaties op de site zijn openbare plekken waar je met nitro aangedreven AUTO's het minst overlast bezorgt in Borculo. Daarbij word gebruik van die lokaties oogluikend toegestaan. Kortom gewoon een advies als je eens met je zoontje of een maat wil rijden.

Nogmaals het is een hobby, ik ga heus geen NK organiseren hoor maak je maar niet druk, een waardige concurent zullen jullie aan ons niet hebben.

:D

Ow hey bedoel jij de eibergse model auto club toevallig? Als ik t goed zie is hun site voor het laast geupdate ergens in 2003 dus daar zal ook niet veel leven meer in zitten? Daarbij rijden hun alleen electro als ik t zo in de vluchtigheid zie. Wij stimuleren juist nitro aangedreven.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
  8. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Kan best wezen, maar na zo'n volkomen onterechte, felle uitval vermoed ik toch een ver benedengemiddelde frustratietolerantie.

Hoe oud ben jij? 14? Want je komt over als iemand die zich door niemand laat vertellen waar de grenzen liggen, een echte puber dus. Grow up!

Begin eens met GEEN overlast, misschien dat het dan nog wat wordt...
    Rob vroeg terecht naar die milieuvergunning, maar een fatsoenlijk antwoord daarop is zeker geen optie? Gezien het daaruit voortvloeiende mogelijke gezichtsverlies.

9. Onterecht? Kijk jullie gevestigde orde alhier en op ieder ander forum of t nou met vissen, schoonmoeders of wat dan ook te maken heeft, hebben er een 2 de hobby bij gecreeerd en dat is het stelselmatig degenereren van leuke hobby ideeen en of andere ideeen.

Daarbij was mijn uitval niet fel, helemaal niet trouwens, dus een conclusie trekken over mijn tolerantie op het gebied van frustratie? Waarom zou je dat doen? Zou ik die benedengemiddelde tolerantie hebben, wat zou jou dat dan in vredes naam aangaan.

Bla Bla Bla, leven is een risico, neem er dan ook eens een. Of ben jij zo een iemand die hier stoer loopt te doen over zijn hobby maar zelf nooit vliegt/vaart of rijd omdat je bang bent dat je voertuig kapot gaat, zo kom jij op mij over. Zoals je leest zijn dit conclusies trekken op basis van zelfverzonnen luchtkastelen. Vervelend is dat he als iemand zo tegen je spreekt.

Grenzen zijn er om te verleggen helemaal als we het hebben over een gemeentelijk bestuur en zijn ambtelijke wetgeving. Je kan altijd braaf ja en amen knikken zoal jij dus doet, maar je kan ook tegen besluiten ingaan en terug vechten tot je krijgt wat jij wil. Heb ik recht op wat ik wil....?, JA, ik betaal immers net als alle andere inwoners van Nederland belasting (33%) en daar vanuitgaande wil ik ook wat terug hebben voor wat ik doe.

In jou ogen ben ik een puber van 14 die volwassen moet worden, je kan overigens gewoon Nederlands tegen me praten want ik ben en blijf een Nederlander, zo ben jij in mijn ogen een mak lammetje.

Geen overlast? Ik weet niet van welke planeet jij recentelijk bent neder gedaald, maar met Nitro aangedreven auto's/enz. is het onmogelijk om geen overlast te veroorzaken. Een simpel motortje produceert al gouw zo tegen de 90 tot 100 decibel. Dan mag jij mij vertellen hoe je dan de overlast wil beperken tot 0 als HOBBY rijder ?? Niet dus.

*zucht* probeer je mij nou openlijk te kakken te zetten? Vast wel he, met je insinuatie dat ik(??) gezichtsverlies zou lijden, als ik zou vertellen dat ik geen vergunning heb. Voor jou informatie ik ben niet hier om me te bewijzen of de grote jongen uit te hangen (jij wel???), ik zoek gewoon wat hobby genoten. Maar oke pipo, ik heb geen vergunning ben jij nou ook weer blij? Als de gemeente zo persee wil dat ik die heb moeten ze mij dat maar komen vertellen. Zo lang ze dat niet doen vind ik t best. Zo dra ze komen teken ik netjes beroep aan, mocht die op een of andere vage mannier afgewezen worden. Aangezien we het hier over ambtenaren hebben kan zo een proces jaren kunnen duren.

Nu wil ik eens weten waarom dat jij het terrecht vind allemaal? omdat jij denkt dat je alles kan maken en zeggen zeker? als ik of wie dan ook er voor kiest om ergens niet op in te gaan of niet te reageren inhoudelijk op, dan is dat hun en mijn goed recht. Omdat jou behoefte dan niet bevredigd worden en dat kun je klaarblijkelijk niet hebben, moeten alle andere mensen maar doen wat jij hun zegt en beveelt. Nou mooi niet he. Dan heb je aan mij de verkeerde! Tabee!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
  10. trebor siuhyn

trebor siuhyn

Lid geworden:
    29 nov 2002
    Mijn vraag of jullie wel een milieu vergunning hadden was omdat inderdaad de EMAC het niet heeft gekregen mede dankzij het feit dat er mensen zo als jullie die schijt aan de rest van de wereld hadden overlast veroorzaakte op het industrie terrein. Dat deze vereniging met elektro rijdt is omdat ze geen verguning hebben.

Maar ik vind jouw reactie inderdaad ook wel zeer heftig en om dan gelijk mensen te beledigen getuigd in mijn ogen ook niet van een volwassen actie, dat jullie groepje rechts georiënteerd zijn houd niet in dat je mensen niet in hun waarde hoeft te laten er worden op dit forum normale vragen gesteld door mensen die met hun hobby bezig zijn en niet om mensen af te zeiken.

11. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Politieke affiniteiten moeten we buiten dit forum laten.

RC_achterhoek, we moeten als modelbouwers gewoon voorzichtig zijn, een club is in no time opgedoekt, trekt altijd aan het kortste eind. Een imagoprobleem, niet reëel maar helaas wel de realiteit. Dus, altijd minstens 3-4km uit de buurt van een club blijven, i.v.m. met elkaar wederzijds storen (veiligheid). Ook niet gaan vliegen/rijden/varen in een gemeente waar al een club zit die alles netjes voor elkaar heeft en goede contacten heeft met de ambtenarij.

Hoe je het ook wendt of keert, het geluid van brandstofauto's bepaalt het image van vliegclubs. Vaak genoeg op ons veld gesproken met publiek: "Het geluid valt mee zeg, er rijdt een jongen bij ons in de straat met zo'n auto ...".

Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  12. Zo kijk eens aan daar komen de vooroordelen. Ben je beledigd? ben je nu ongelofelijk hard op zoek naar iets om mij en de rest te proberen zwart te maken? Ik vind het nogal een zware aantijging die jij hier maakt. Waarschijnlijk beoordeel jij hier en niet wij mensen op hun uiterlijk zonder te weten wat deze mensen beweegt. En ook je reverse psychologie gaat bij mij niet werken ik ben klaar met jou. Ga je zelf maar lekker groot voordoen hier en kinderen van 14 afzeiken, daar ben je nogal goed in :D ! Net als je maatje. Door te doen alsof je alles weet, en daardoor je zelf voordoet als een of andere opper al wetende, help je andere niet. Je had ook jou stukje heel anders kunnen brengen. Dat je hier toevallig geen mak lammetje voor je hebt maar iemand die wel van zich af bijt en niet over zich heen laat lopen en zijn ideeen de grond in laat boren door anderen.

Er is altijd een tijd voor verandering binnen alle gemeentes. Dus ook die van berkelland. Dus er klakkeloos vanuitgaan dat wij problemen gaan krijgen is dom. Je kent mij niet en je kent mijn achtergrond niet. Zoals ik al eerder zei als ik geen vergunning krijg dan ga ik niet zitten huilen thuis en kies ik niet voor verraad aan mijn hobby. Ik vind t best dat mensen electro rijden het zal voor velen net zo een leuke hobby zijn als nitro, maar ik ga niet aan de kant voor een gemeente als het om mijn passie gaat. Zo simpel is het. Ik kan niet snappen dat mensen zich een passie laten afpakken door een gemeente en of een vergunning. Dan vraag ik me echt af of je wel echt van je hobby houdt......

13. Zeker als het nergens op gebaseerd is ja!! :D

Beste, de clubjes waar je collega het over heeft liggen zo ongeveer 7 km van mij af. In feite liggen ze zelfs in een andere gemeente, maar door de samenvoeging van diverse kleine gemeentes is de grotere gemeente berkelland ontstaan. Daarbij kun je nog zo een goede contacten hebben binnen een gemeente na een paar jaar zit er weer iemand anders op die functie, dus je kunt je beter beleefd maar wel fel opstellen. Duidelijk zijn wat je wil, waarom en wat de sociale voordelen zijn bij de dingen die JIJ wil te weeg wil brengen binnen een gemeente.

Dus, omdat er mensen zijn die model vliegen moet iedereen in Nederland maar staken met rijden met nitro auto's? Mensen in Nederland kun je zien als een grote kudde, vol onwetenheid. Het is aan verenigingen om zich te profileren en mensen te laten zien wat zij doen en waarom. Daarbij zijn er genoeg regeltjes die je als vereniging kunt opstellen om er voor te zorgen dat de overlast beperkt blijft. Onze vereniging bevint zich op eigen terrein. Zoals eerder gezegt is dat eigen terrein een industrie terrein. De buren wonen op 30 en 100 meter en dat zijn dan ook de enigste huizen in de nabijheid. Daarbij rijden er hier 24 uur per dag vrachtwagens door de straat. Om er voor te zorgen dat die "jongen" in zijn straat rijd met zijn auto, moet je als vereniging hem de kans bieden om ergens rustig te kunnen rijden en zo zijn overlast beperkt. Je taak is zoals eerder vermeld mensen informeren en amuzeren. Als je een vereniging begint, sta je zelf niet meer op een eerste plaats zoals sommige mensen wel eens willen vergeten maar je leden, dus je stoer voelen omdat je leden hebt en mensen jou dingen vragen waar jij een antwoord op weet is een verkeerde instelling.

Waarom ik fel reageerde in sommige hun ogen, meneer vooroordeel gaat er klakkeloos van uit dat iemand in de problemen gaat komen. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen: goh wat leuk, ik kom ook uit de buurt, ik hoop dat jullie alles goed rond krijgen, ik heb er ervaring mee dus als jullie hulp nodig hebben kan ik jullie wellicht een beetje helpen. Maar ja voor sommigen is het allemaal een beetje moeilijk, daar hou ik ook wel rekeing mee.

14. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Voordat de boel gaat escaleren...

klik..

Robert

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina