rc duiker

Discussie in 'Duikboten' gestart door subaru, 9 aug 2003.

  1. subaru

    subaru Guest

    hoi mensen weet iemand of er rc duikers zijn of zijn der die niet ?? zo jah hebben jullie mischien wat site,s waar ze op staan.
     
  2. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    er zijn wel duikboten te krijgen. die kunnen dacht ik ook onder water.

    Maar die zie je dan zo lastig hé (zit wel een koortje aan dat je ziet waar je vaart maar het blijft lastig)

    deze is van Robbe (geen idee of ie onder water kan varen. neem aan van wel)
    [​IMG]


    links zijn:

    www.graupner.de
    www.robbe.de
    www.toemen.nl

    ga zo maar door.


    neem aan dat je duikboten bedoeld :?
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.705
    Locatie:
    Salland
    Bovenste plaatje is de U-47 van Robbe.

    Kan actief duiken, dwz vaart maken en door de stand van de roeren gaat ze omlaag. Neem je gas terug, stijgt ze weer op.
    Robbe heeft recentelijk nog een nieuwe duikboot uitgebracht. Die is wat groter dan de U-47, maar duikt volgens hetzelfde systeem.
    "Passief duikende" subs (die duiken door ballasttanks vol te laten lopen)zijn niet in kit-vorm te krijgen. Is vrijwel alleen maar eigenbouw. Componenten zijn (vooral in Duitsland) makkelijk te verkrijgen.
    Ik ken iemand die een passief duikende WALRUS heeft gebouwd; als je interesse hebt, moet je maar even een PBtje sturen.
    Groet
    Roel
     
  4. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
  5. Kijk ook eens op:
    http://www.modelluboot.de/

    Dit is de site van Norbert Brüggen. Leverancier van diverse kits (statisch en dynamisch) en diverse elektronica en duiktanks. Goede service en hulpverlening, is telefonsch ook te bereiken. Het is een Duitser die ook nederlands spreekt (met hier en daar wat duits). Hij is net iets goedkoper dan Engel modellbau. Minder geavanceerd maar toegankelijker voor de beginner in duikboten.

    Ik heb zelf hele goede ervaringen met hem.

    groet,

    Danny
     

Deel Deze Pagina