Wie o wie kqn mij helpen als het zover is om me boot met poylester te bekleden woon zelf in rotterdam ben nog bezig om het dicht te maken
Cornelis, Raad je aan om dat met epoxy en glasweefsel te doen. Polyester stinkt nogal, ook als je het later bewerkt. Wat dat betreft is epoxy "vriendelijker". Maar bij ook het verwerken daarvan is het belangrijk dat je de veiligheidsvoorschriften in acht houdt. Gr. Klaas.
Dank je wel Maar ik denk dat het mij niet zo goed gaat lukken bang dat het fout gaat Bedankt voor de reactie
Ha Cornelius, Zit er een modelbouwclub bij jou in de buurt? Dan zou je daar eens binnen kunnen lopen en advies vragen. Hier in de buurt zit de MBVA https://www.mbva.nl Zij hebben mij goede tips gegeven en hier kan je tegenwoordig ook de epoxy kopen. Verder zijn er op YouTube de nodige filmpjes over de epoxy en het glasvezeldoek bij modelbouw. Succes Roelof
Waarom een matje, van binnen en van buiten 3x in g4 zetten is meer dan voldoende. Buitenzijde netjes met roller doen
Oke dat heb ik nog niet gezien werkt dat goed .Heb er zelf geen notie van lijkt me wel makkelijker denk ik Dank je wel meneer
G4 impregneert het hout en verglaast het als het ware waardoor het beschermt tegen indringen van water. Ik zou de romp eerst volledig opbouwen, dan de uitstekende oneffenheden effen schuren. zeker niet meer, dus niet proberen de putten eruit te schuren en zeker geen plamuur gebruiken want G4 kan op die plaatsen het hout niet meer impregneren. G4 op geverfde delen zetten heeft dus ook geen zin. Veel kans dat je de G4 in vellen er af kan trekken. Dan 2 lagen G4 aan de binnenzijde en 1 royale laag aan de buitenzijde. Vervolgens, zoals Klaas al aangaf een glasweefselmatje met epoxy aanbrengen. G4 is een uitstekende onderlaag voor epoxy. En dan pas gaan plamuren met een 2 componenten plamuur, zuinig aangebracht, opgeschuurd en eventueel weer geplamuurd indien er te veel moet opgevuld worden. Opschuren met watervast schuurpapier ( en water).
Gewoon 3x van binnen en buiten in de g4. Is meer dan voldoende. Wordt echt hard en matje is niet nodig, is bij aanbrengen zo dun als blanke lak.