RC-projects baja clone

hallo ik ben chiel 31 jaar woon in krommenie en werk nu 15 jaar als monteur bij toyota

zoals eerder gezecht ik heb ook een clone gekocht deze kwam van de week binnen,

ziet er allemaal goed uit al kan de afwerking van de aluminium delen wel beter, dat gaat ook gebeuren

ik ben gelijk met demonteren begonnen omdat ik zeker wil weten dat alles goed inelkaar zit,

gevoel klopte, diff zit vast, geen vet in de gearbox, nergens locktide op

diff paste niet helemaal lekker, (mijn motto als het niet past maak je het pas), diff zit nu goed inmekaar met genoeg vet en draait mooi soepel.

006-38.jpg

007-35.jpg
 
daar ben ik ook nog ooit trotse eigenaar van geweest!

Je ziet ze nor maar erg weinig trouwens.

Succes met het herbouwen van je buggy. ben benieuwd tegen welke zaken je aanloopt die beter hadden mogen zijn.
 
Zo te zien is het een Shengqi Baja.
Deze hebben problemen met het diff, met name het huis.
Je kan deze herstellen, maar makkelijker / beter is voor 49 euro van Rovan de compleet alu te nemen.

Als je er toch tegen aan gaat, neem ook revisie setjes van Rovan voor de schokbrekers, deze zijn dikker en lekker niet / minder snel.
 
Doe er dan 6 euro bij voor het diffhuis en neem een alu van hpi .
Die van rovan zijn ook niet zo netjes afgewerkt.
En ja ik spreek uit ervaring......
 
als ze van HPI 6 euro duurder zijn, die nemen.

PS Shogun: De Rovan die ik er in heb is alu huis en normaal / netjes, geen problemen mee.
Ik betaalde er via Ebay 42 euro voor.
 
jongens, de hpi spullen komen er echt wel in, (moet eerst weer ff sparen)

die st205 is niet van mij, is van een clubgenoot, in mijn celica hangt alleen het blok van een gt4
 
Ahh dan heb je er denk ik geluk mee,
Ik heb zelf ook een rovan en de ook alu huis van rovan was bij mij slecht afgewerkt. En ook bij iemand die ik ken vandaar.


Bij tps is een alu diffhuis van hpi €28,70
Hpi nummer hpi85427
Hoop je hier genoeg info mee gegeven te hebben
 
nou het opbouwen is eindelijk begonnen,
wat ik wil zeggen dit is zeker geen RTR auto, de hele auto is slecht inmekaar gezet.
dus doe ik dat nu goed, afwerking van de remschijf is ook niet best, uitstekende randjes om de koel gaten, (1x remmen en je remblokken zijn op), ook dit is op te lossen, frame is te breed (zie foto), gelukkig kan ik beschikken over buig en richt gereedschap, dus het frame is nu weer top.
je kan zeggen slecht, je kan het ook ziet als een uitdaging.

wat ik wel moet zeggen dat alle boutjes en moertjes van RVS zijn evenals de remschijf delen.

schokbrekers worden nu ook opnieuw opgebouwd zodat deze lek vrij zijn

gr chiel
001-47.jpg

002-44.jpg

004-42.jpg

0052-1.jpg

006-39.jpg

007-36.jpg

008-39.jpg

009-31.jpg

011-31.jpg

012-28.jpg

015-18.jpg

017-16.jpg
 
Stond je frame al onder spanning dan toen je de auto demonteerde ,het kan niet zo zijn dat je het pas opmerkte toen je de auto weer in elkaar zette .
 
Heb je nu je clutchbell vervangen voor een originele van plastic?
Je had beter een versie van alu kunnen kopen!
 
Je bedoelt waarschijnlijk de clutchbell-holder, een plastic clutchbell lijkt me geen wel overwogen upgrade :rolling:
Wel een stuk lichter trouwens .
 
;)
Klopt, die bedoelde ik ook!

Alleen is het geen verstandige aankoop geweest, beter was een alu versie.
De plastic versie gaat zeker smelten bij het lager, met alle gevolgen van dien!
 
;)
Klopt, die bedoelde ik ook!

Alleen is het geen verstandige aankoop geweest, beter was een alu versie.
De plastic versie gaat zeker smelten bij het lager, met alle gevolgen van dien!

Goed spul dat HPI... :P:P:P


Ik hoop wel dat je snapt dat het een grapje is, zo niet, excuses er voor :)
 
Back
Top