Sinds begin deze week is het, voor zover ik weet, enige Engelstalige forum voor RC trucks en bouwmachines onbereikbaar. In een eerder stadium heb ik met één van de beheerders, Joe Murray, LilGiants op het forum, bekend van het uitgraven van zijn kelder met uitsluitend schaalmodellen, contact gehad over het forum. De originele oprichter is helaas te vroeg en onverwacht jaren geleden al overleden en heeft hierbij ook de licenties onbereikbaar gemaakt. Het draait dus al jaren op verouderde software en een aantal mensen betalen de server om het draaiend te houden. Alhoewel er weinig werd geplaatst, zag het forum toch behoorlijk wat verkeer van bezoekers die dagelijks op het forum keken. Omdat er nu geen pagina meer zichtbaar was heb ik Joe gemaild met de vraag wat er aan de hand is, en hij heeft bevestigd dat het forum helaas is gecrasht. Ze zijn nog met de server beheerder aan het kijken of het te redden valt, maar als er geen backups zijn is het een verloren zaak. Alhoewel de Amerikaanse insteek mij en wellicht ook anderen niet altijd kon bekoren, heb ik toch veel zitten lezen en ook wel info gekregen die ik anders moeilijk had kunnen krijgen. Jammer dat er mogelijk weer een forum verloren gaat, het blijft toch een rijke schat aan informatie die je op andere manieren, zoals bijvoorbeeld Facebook maar moeilijk kunt vinden.
Ik zit ook veel liever op een forum iets te zoeken dan op Facebook. Daar vind ik soms na 10 minuten iets al niet meer terug. Op YouTube staan ook steeds minder interessante echte bouw verslagen. Meestal iets wat al dan niet af is op de keukenvloer bij wijze van spreken en je kunt niet zien hoe iets is opgelost. Stuur je dan een berichtje krijg je geen reactie....
het forum is een aantal weken uit de lucht geweest door een grote crash. gelukkig is hij nu weer in de lucht en is er niks verloren
Ik had begin deze week nog gekeken of die weer online was en toen was het een dood eind. Ik dacht eigenlijk dat het na zoveel tijd wel een verloren zaak zou zijn, maar inderdaad is het weer online. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden, de forumsoftware is stokoud en niet erg stabiel meer. Wel leuk dat het gelukt is in ieder geval.