Hallo, Niet echt FPV, maar ik weet niet of er een draadje is waar dit best in past. Ik wil het volgende kunnen verwezenlijken: Voor een kleinschalige fotogrammetrische toepassing wil ik met een RC heli of vliegtuig hoge resolutie foto's nemen. Omdat het belangrijk is te weten dat het gefotografeerde object er goed en in z'n geheel op staat zou ik (of een derde persoon) die foto's (liefst real-time) moeten kunnen bekijken. Is dit op een redelijk eenvoudige manier te verwezenlijken ? thx
De meeste camera's hebben toch wel een A/V out. Dat fabriceer je heel simpel aan een goedkoop video zendertje. Bij de meeste zit er zelfs al zon tulpstekker harnasje bij.
Dat ligt aan je camera, sommige camera's geven alleen video out in "PLAY" modus. Als je echter een camera hebt die live beeld op de video out geeft, en na het nemen van de foto deze maar een seconde of 2 in beeld laat zit je goed. Wat voor besturing gebruik je? Als je 2.4Ghz besturing gebruikt moet je een beeld zender op een andere frequentie band gebruiken (zoals 5.8Ghz).
Volgens mij zijn er 2 makkelijke oplossingen: Een fpv setje gebruiken om op het schermpje van je cam te laten meekijken zodat jij weet wat hij in beeld heeft en dan met de tx de afdruk kan maken. Óf je zet een fpv setje in het harnas van je cam en richt ze beiden uit zodat ze beiden tegelijk hetzelfde in beeld hebben. Jakko