Realflight Basic of Realflight G5?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Frank Bos, 23 mei 2010.

1. Frank Bos

Frank Bos Guest

Dit topic heb ik verkeerd geplaatst. Ik zag later pas dat ik deze hier had moeten plaatsen. Deze kan verplaatst worden.

Hallo,

Laat ik maar even mijn eerste vlieg-ervaringen delen met jullie...;) (interesseert je dat niet, sla het dan over)
    Ik ben hartstikke blij dat alles eindelijk goed staat afgesteld en dat ik vanmiddag mijn eerste ECHTE vlucht heb gemaakt. Het was heerlijk windstil en ik heb mijn Belt CP van de grond afgekregen, nu ik het eindelijk durfde. Ik merkte heel goed dat nadat ie van de heli van de grond af kwam, hij de afwijkingen inderdaad niet meer heeft (grondafwijkingen waar ik al die tijd last van had). Dit door de trainingsgear die dat veroorzaakte.
    Ik kan hem goed onder controle krijgen als ik opstijg en het hooveren gaat ook redelijk.

Af en toe verlies ik wel een beetje de controle en gaat ie te ver weg.
    Ook gaat ie soms een beetje te hoog vliegen, wat wel een kick geeft, maar ook gelijk angst en dan gaat ie een beetje controle-loos weer naar beneden.
    Vaak als ik wil draaien, merk ik dat dit eigenlijk wel behoorlijk lastig is, omdat ik dan ook rekening moet houden dat ik niet het gas verminder of verhoog (ik vlieg met mode 2). Het is best lastig om de rudder-stick volledig horizontaal te bewegen.

Maar in ieder geval, het heeft echt een kick gegeven. Nu heb ik eindelijk het gevoel dat ik verder kan.

________

Ok, waar ik nu aan zit te denken, is om Realflight aan te schaffen. Ik heb alleen nog maar ervaringen met FMS, wat dus alleen maar nut heeft om de besturingen te leren kennen.

Ik zit nu alleen met het punt:
    Zal ik de Realflight Basic kopen of Realflight G5? (of iets anders)