Realflight Basic of Realflight G5?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Frank Bos, 23 mei 2010.

1. Frank Bos

Frank Bos Guest

Dit topic heb ik verkeerd geplaatst. Ik zag later pas dat ik deze hier had moeten plaatsen. Deze kan verplaatst worden.

Hallo,

Laat ik maar even mijn eerste vlieg-ervaringen delen met jullie...;) (interesseert je dat niet, sla het dan over)
    Ik ben hartstikke blij dat alles eindelijk goed staat afgesteld en dat ik vanmiddag mijn eerste ECHTE vlucht heb gemaakt. Het was heerlijk windstil en ik heb mijn Belt CP van de grond afgekregen, nu ik het eindelijk durfde. Ik merkte heel goed dat nadat ie van de heli van de grond af kwam, hij de afwijkingen inderdaad niet meer heeft (grondafwijkingen waar ik al die tijd last van had). Dit door de trainingsgear die dat veroorzaakte.
    Ik kan hem goed onder controle krijgen als ik opstijg en het hooveren gaat ook redelijk.

Af en toe verlies ik wel een beetje de controle en gaat ie te ver weg.
    Ook gaat ie soms een beetje te hoog vliegen, wat wel een kick geeft, maar ook gelijk angst en dan gaat ie een beetje controle-loos weer naar beneden.
    Vaak als ik wil draaien, merk ik dat dit eigenlijk wel behoorlijk lastig is, omdat ik dan ook rekening moet houden dat ik niet het gas verminder of verhoog (ik vlieg met mode 2). Het is best lastig om de rudder-stick volledig horizontaal te bewegen.

Maar in ieder geval, het heeft echt een kick gegeven. Nu heb ik eindelijk het gevoel dat ik verder kan.

________

Ok, waar ik nu aan zit te denken, is om Realflight aan te schaffen. Ik heb alleen nog maar ervaringen met FMS, wat dus alleen maar nut heeft om de besturingen te leren kennen.

Ik zit nu alleen met het punt:
    Zal ik de Realflight Basic kopen of Realflight G5? (of iets anders)
    Het is nu zo dat ik veel beter moet kunnen leren vliegen, want ik merk inderdaad dat de 'simpel lijkende' moves IRL echt moeilijk zijn. Nu dacht ik dat Realflight Basic voldoende zal zijn, maar toen ik deze vergelijkingslijst afging, schok ik er toch wel een beetje van.
    Realflight Basic = ± €100
    Realflight G5 = ± €210
    Er is dan wel een behoorlijk prijzenverschil. Nu heb ik eigenlijk wel het budget voor G5, maar liever ben ik toch naar iets goedkopers uit.
    De trainingen in G5 spraken me heel erg aan, jammer dat deze niet in de Basic zit. Verder is er gewoon het feit dat de Basic behoorlijk beperkt is. Ik wil eigenlijk ook meer plezier maken, dan alleen het oefenen. Ook als ik later veel verder ga in het RC leven, zal ik G5 uiteindelijk toch wel kopen.

Hoe denken jullie erover?
    Hebben jullie ervaringen met de Basic en/of G5 en wat bevelen jullie me aan?
    Laat het me alsjeblieft weten.

EDIT:
    Hoe zit het eigenlijk met de zender? Je krijgt namelijk een zender bij G5 bijgeleverd (8CH). Eigenlijk heb ik maar echter 6CH nodig (Met Basic is het wel 6CH). Is het misschien ook mogelijk om G5 te kopen ZONDER de zender, en dat ik het met een USB kabel kan connecten met mijn Belt CP zender? Ik vraag me namelijk af hoe dit werkt. Het lijkt me eigenlijk wel mogelijk, wegens het feit dat er een USB input zit in mijn Belt CP zender op de achterkant. Het lijkt me dus ook dat deze kabels los verkrijgbaar zijn.
    Ik vraag me af of het ook goedkoper wordt, wanneer je het zonder zender koopt (als het mogelijk is).

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2010
  2. sokolum

sokolum

Lid geworden:
    8 feb 2009
    Het maakt niet veel uit welk simulator je koop, want je twee genoemde merken zijn beide prima om je vlieg skils verder omhoog te helpen. Het gaat erom dat je gewend raakt om op afstand een vliegtuig besturen (stijgen en vooral landen). Daarin verschillen de beide sims niet in. Je hebt altijd puristen rond lopen die beweren dat de ene sim betere vlieg eigenschappen in huis heeft dan de andere... Mijn mening is dat de werkelijkheid nooit (nu nog niet) de sim kan benaderen, WANT: je eigen gebouwde vliegtuig zit vol met kleine afwijkingen (linker vleugel is net iets langer, heeft net een andere kromming, is wat zwaarder, profiel net een tikkie anders dan de rechter, etc, etc. Je romp is net niet kaars recht), de sim vliegtuig kent deze problemen niet!

Mijn voorkeur gaat trouwens naar Aerofly, want dat sim staat totaal open om zich te laten configureren (toewijzen en mixen van kanalen) voor hoe jij dat wilt voor je zender.

Zie mijn eerder reactie

3. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

dat argument gaat niet op, want dat kan RFG5 ook, zelfs nog veel uitgebreider dan Aerofly :) Van Basic weet ik het niet ...

Grtz,
    Menno

4. Frank Bos

Frank Bos Guest

Ik heb er over na zitten denken en ik zou zelf eigenlijk toch Realflight G5 willen kopen.
    Dit omdat ik de Basic alleen maar 'in mijn ogen' zie als een enkele simulator waar je alleen maar in kunt vliegen en daardoor je vliegkunsten kunt bevorderen. Maar verder kun je er dus blijkbaar niets mee en met G5 ben ik wel (denk ik) voor de rest van mijn RC leven zoet mee.

5. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
  6. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Je bent goed bezig Frank...super dat het zo goed gaat!!

Ik gebruik HelisimRC om mn heli te simuleren en FMS voor vliegtuigjes... met HelisimRC kan je ook een hele brakke 450 configureren zodat je veel moet corrigeren.. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met een echte 450 (die ligt de komende weken nog bij de douane ben ik bang:()

Ondertussen maar weer lekker verder met mn 4#3b, mn blubaby en de sim..

Maarten

7. Frank Bos

Frank Bos Guest

@gadget74

Heel erg bedankt. Ik heb HeliSimRC gedownload, en deze is idd VEEL beter voor heli's dan FMS. Met deze kan ik wel even vooruit. Als ik echt zover ben dat ik stunts ga uitvoeren (zal nog wel hele tijd duren), denk ik dat ik dan pas Realflight ga kopen.

8. stefan787

stefan787

Lid geworden:
    28 jul 2010
    ik heb het spel van een vriend gekreegen geen demo maar full versie. DE concorleer heb bij een modelbouwwinkel gekocht voor 30 euro.

Deel Deze Pagina