Ik vlieg al een tijdje met de Hirobo Sceadu evolution rond die standaart in Reflex zit en ik vindt hem erg lekker vliegen. Mijn vraag is nu of er echte Sceadu vliegers zijn die weten of ie voor het echie ook zo vliegt :roll: Ik vraag dit omdat als ie echt zo lekker vliegt ik m denk ik als mijn eerste heli ga kopen. 8) Veel hangt natuurlijk van de afstelling van de heli af maar ik ga ervan uit dat de Reflex versie vliegt met de fabrieks instellingen :?: ik heb wel de pitch naar +7 -5 gebracht om m wat rustiger op de pitch te maken
Hoi Tger2, Ik vlieg met een Sceadu Evo en thuis met Reflex. Er is best wel een verschil tussen het echt of met een sim vliegen. Toch komt Reflex een heel eind in de buurt van het echte werk, behalve dan dat je thuis op de sim geen financiële angst kent. Dat is in het echt wel even anders. Het gedrag van beide heli’s is vrijwel hetzelfde. Het hangt ook wel een beetje af van wat voor een set-up je vliegt, zoals de motor, servo’s en bladen. Ook over de afregeling van je heli is nog heel wat van te zeggen. Maar nogmaals…. Reflex komt aardig in de buurt.
Ja ja......., klinkt heel gemotiveerd, maar ga nou niet op de eerste de beste af en oriënteer je op de helimarkt en ga eens langs een vereniging. Die mensen kunnen je veel meer vertellen en vooral laten zien. (Ik vlieg er nu voor het vijfde jaar mee en ik vind het een dijk van een heli.)
Geen probleem daarmee hoor, mijn vader vliegt al 24 jaar heli en zelf vlieg ik al 10 jaar met "planken" . ik denk dat het wel goed komt Ook ben ik op internet aan het neuzen geweest en de Sceadu krijgt over het algemeen zeer goede kritieken. (alleen een puntje met de motor koeling komt vaak terug)