Rechter voorband erg snel stuk

Op mijn Kyosho fazer ging de rechter voorband na 6 dagen rijden kapot, er zaten scheuren in de band. De rest van de wielen kon ik ook al heeel iets merken maar zijn nog wel heel.

Eergisteren nieuwe banden gekocht, die waren helemaal prut, na 2 uur was de rechtervoorband alweer kapot!

Ja, het zijn 1:10 on road banden.

Iemand enig idee waardoor de banden zo snel kunnen slijten?

Doe jij je linker bochten harder maken dan rechterbochten? Klinkt als onderstuur, waardoor je wagen op z''n rechter voorband door de bochten gaat. Ik heb het zelfde probleem, maar dan met voor en achterbanden links op mn Savage. Met heel veel onderstuur gooi ik regelmatig mn wagen door de rechterbocht, waardoor in mijn geval beide banden links ontzettend snel slijten.

Zoals al werd voorgesteld: Foam banden kunnen een oplossing zijn.

Grt,
Edwin
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het feit dat ze zo snel en altijd rechts-voor kapot gaan zegt mij iets over je rijden. Volgens mij vind jij het leuk om hard te remmen en in een bocht naar links te slippen maar ik kan er naast zitten.....
Het lijkt mij dat wanneer je gewoon rijdt de banden niet zo snel kapot gaan of je moet erg veel rijden.

Ik maak bijna altijd inderdaad bijna altijd bochten naar links op de parkeerplaats, ik ga niet veel op de rem en dan gas, ik ga meestal met een aardige vaart door de bocht.

Kan iemand een linkje posten met goede banden met foam?

Groetjes Justin

Houdt er wel rekening mee dat foam banden sneller slijten. Twee uur parkeerplaats bashen zullen ze misschien niet eens uithouden.

En als je linksom blijft rijden, slijt rechtsvoor een keer zo hard. Je zult dan dus iedere x minuten je banden links/rechts moeten wisselen om een gelijke slijtage te houden.

Of ne keer andersom rijden :).

Merk dat aan mijn banden ook. Die leg ik soms ook anders om een gelijkmatige slijtage te houden.

Heren, hij rijdt met een Kyosho Fazer. De banden zullen echt niet zo snel slijten als met een wedstrijd auto zoals jullie hebben.

Probeer eens een setje en zie voor jezelf of het iets is of niet.

M.v.g. Mark

Goede tip om de banden soms te verwisselen, bedankt daarvoor! Ik heb meteen 8 wielen besteld, heb ik ook wat op voorraad/reserve.

Back