reely truggy's

beste forum leden
ik zit met een paar specifieke model vragen.
ik wil graag 1 van deze auto's bestellen namelijk de:
Reely 1:10 elektro-truggy Rockhard II 4WD EB-250ST R2R 2.4 GHz in de Conrad online shop

en de Reely 1:10 elektro-truggy Firestar brushless 2WD ST-2 EP R2R 2.4 GHz in de Conrad online shop

mij voor keur gaat uit naar de eerste omdat hij 4wd heeft en de meeste delen van aluminium zijn maar hij is niet zo snel kan ik er een snellere / betere moter bij kopen en welke zal dat dan zijn?

Ik zie de reacties al aankomen. Dat Reely ruk is en dat je beter iets meer kan uitgeven en voor een Traxxas kan gaan:yes:

Je zou haast zeggen dat de forum gesponsord is door Traxxas;)

En hierbij aangegeven. Mijn eerste auto was een Traxxas Slash 4x4 en niks anders dan lof. Maar soms komt het hier op 't forum wel een beetje opdringerig over.

Hoop iig dat je bruikbare info krijgt en succes met de hobby!

idd, hier op het forum is een deel voor en een deel tegen reely. ikzelf heb geen ervaring met reely maar ik zou kijken naar hoe goed alles te verkrijgen is kwa onderdelen. traxxas is heel goed te verkrijgen in NL. als je een budget aangeeft kan je ook kijken naar misschien duurdere merken. en wat wil je precies met de auto doen. circuit of bashen?

Inderdaad!

je sloopt namelijk altijd wel wat. En dat zal je ook blijven doen. Het is dan relevant dat je snel en vooral ook makkelijk, onderdelen kan bestellen.

de motor zou als optie kunnen zijn een dikke mamba erin zetten maar voor een budget motor kan je ook kijken naar een hobbyking motor. zijn goede motoren voor een laag prijsje

Ik heb voor mijn zoontje de volgende reely gekocht, toen was het nog geen bouwpakket:

Reely 1:10 elektro-truggy 4WD ET-04 Bouwpakket n/a in de Conrad online shop

Er wordt bijna iedere week mee gereden. De meegeleverde brushed motor was na een maand of 4 afgeleefd. Hier heb ik een hobbyking 13T brushless motor ingezet:

EZ-RUN Brushless Motor 13T 3000Kv (GENUINE)

Ik heb er een 60A ESC op aangesloten (ik weet het, flinke overkill maar dat ding wordt niet warm :-))

HobbyKing Brushless Car ESC 60A w/ Reverse

Tot op heden loopt de auto zeer goed op deze motor (40Km/h op de GPS). Ik heb de volgende zaken aangepast om de boel heel te houden:

- reverse op 25% gezet (dit was 50%)
- brake power op 25% gezet (dit was 100%)
- start punch op Level3 gezet (dit was level7, tegen aggresive aan)

De aandrijving kan de standaard settings niet aan, althans dat is mijn inschatting. Nu twee jaar later is de aandrijving nog prima intact, alleen het hoofdtandwiel hebben we moeten vervangen. Dat is vanwege het feit dat het hoofdtandwiel onbeschermd is.

Met deze auto wordt alleen op asfalt en op gras gereden, in grind en zand is praktisch onmogelijk ivm ontbloot hoofdtandwiel.

groetjes,

Laatst bewerkt:
Back