Reflex-Laptop-Lcd tv

Hoi,

Een vraagje;

Reflex werkt perfect op mijn laptop, met een S-video kabel (tv-uitgang vd laptop
naar scart op Lcd tv) wil ik de simulator kunnen volgen op het tv scherm.
Dit werkt ook perfect, alleen ik krijg géén kleurenbeeld wat op zich niet zo erg is
maar kleur is toch meer van deze tijd :D
Ik heb de eigenschappen van de tv-monitor in de laptop nagekeken maar ik vind
niet een aan/uit kleurinstelling.
Misschien is dit gewoon afhankelijk van de video kaart..

Audio is noppes. :cry:
De s-video kabel geeft een audio aansluiting maar waar steek je dat ding dan?
Vermoedelijk geen audio uitgang op de Laptop?
Geluid enkel op de Laptop dus, wat ook niet echt echt is.
Oplossingen??

Ik hoor het graag!
Gr.
C.

Dit is een "standaard" probleen van S-Video->SCART .....
In de SCART aansluiting van de TV is alleen de "composiet" ingang doorgelust en niet de extra (kleur) pin die je voor S-Video nodig hebt ..... zijn wel verloopjes voor te koop S-Video -> Composiet ... voor het geluid zit op de meeste laptops wel "OUT" of koptelefoon uitgang in de vorm van een mini-cinch uitgang, dus moet je daarvoor een verloopkabel hebben van 1 x mini-cinch -> 2 x RCA male of female als je al een aansluitkabel op de SCART plug hebt ..... (van MP3 koptelefoon uitgang naar mannetje tulp in meer populaire taal)

Das leuk om te horen!
Vraag je dan wat technische uitleg...in zo'n Top winkel.
Koptelefoon uitgang heb ik op de laptop en ook een male-stekker via de S-video kabel.
Met dat ding erin geen geluid dus.(enkel op de laptop als hij er weer uit is natuurlijk)
Volgens je uitleg moet ik daarvoor een verloopkabel hebben van 1 x mini-cinch -> 2 x RCA male.
Mare waar steek je die dan, ik volg het niet echt.
En met zo'n proffessionele uitleg gaan ze in die winkel 'uitslag' krijgen denk ik:D

Thx.

Ah

Eurotje valt.

U bedoelt nog een 'afzonderlijk' verloopkabeltje voor de audio tussen tv en laptop, dacht ik.
Jesus wat een boeltje allemaal.
Hadden ze me beloofd dat audio zou werken via dit type s-video kabel.
Niet dus!
Toch proberen denk ik.

Thx

de S-Video kabel geeft alleen beeld informatie en geen geluidsinformatie door ..... daar heb je altijd een apparte kabel(s) voor nodig ....

Maar voor de laptop heb je meestal een "S-video adapter" nodig die heeft aan de laptop kant een male S-Video plug en aan de andere zijde één feamale RCA plug ... deze dingetjes kosten iets tussen de 6 en 10 Euro ...

Voor het geluid moet je altijd een apparte kabel hebben ... dus totaal heb je 3 kabels tussen de laptop en de TV .... (officieel met een gele steker voor video, eer rode voor het rechter en een witte voor het linker geluids kanaal) .....

Jah amai.

En ik die dacht dat onze technologie al zover was.
Precies een kernreactor die je moet aansluiten.

Toch bedankt voor de mooie uitleg.

yep, audio op losse kabel de stereo of TV in.
Met het beeld heb ik een hele tijd mee zitten worstelen toen ik een andere Laptop kreeg met SVHS.
Dit was in de DIVX tijd dat mijn laptop gebruikte om filmpjes te kijken.
Alles zwart Wit.
Driver updates en alle mogelijke modes hielpen niet.
TOEN....

Mij TV onder heeft 2 scart ingangen.
Ext1, Ext2
Maar ik heb nog een bijzondere mode "op" Ext1 zitten.
"YS Ext1" of zo (ik zit nu niet bij mijn TV).
DAN heb ik WEL kleuren op mijn TV.

Hopelijk heb je hier wat aan?

Die "YS Ex1" zegt me iets, straxs effe in het menutje scrollen.
Goeie tip!

Wat die vga aansluiting betreft, dat was oorspronkelijk ook mijn
eerste idee maar die kabeltjes zijn hier nog niet verkrijgbaar.
Misschien andere winkels proberen...

Gr.
C.

Ik heb het nog even nagekeken. Het was "Ext2 Y/C"
Dan heb ik de SVHS kabel in Scart poort 2 zitten.
Maar je snapt het principe.

wrobijns zei:
Ik heb het nog even nagekeken. Het was "Ext2 Y/C"
Dan heb ik de SVHS kabel in Scart poort 2 zitten.
Maar je snapt het principe.

Dat betekend dat pen 15 (Kleurinformatie=de "C" van "Y/C") op de SCART aansluiting doorverbonden is ...... dan moet een S-Video -> SCART werken ..... wel op letten of het een "input" (of omschakelbare) en geen "output" kabel is want die werk niet naar de TV toe .....

Nog een kleine aanvulling ..... SCART ondersteunt officieel geen S-Video maar alleen composiet en RGB .... in Y/C (=S-Video) compatibele SCART's wordt RGB opgeofferd om op pen 15 (=rood bij RGB) + bijbehoorde aarde op pen 13 het kleursignaal(C=Chroma) te zetten, op de composiet ingang pen 20 of de uitgang op pen 19 plus de gemeenschappelijke aarddraad op pen 17 wordt het helderheidssignaal(Y=Luminance) gezet ...... deze in en uitgang krijgt dus een dubbele functie, afhanklijk van het aangeboden signaal ......

Omdat het Y signaaal alleen de helderheidsinformatie staat krijg je automatisch zwart/wit beelden als de SCART aansluiting geen Y/C ondersteunt ..... RGB geeft de beste beelskwaliteit, dus is het opofferen daarvan een dilemma .... vooral in Japan (Camcorders) en in de USA wordt de S-Video-Y/C toegepast dus heeft het hier wel wat opgang gevonden ..... maar bij de SCART plug is daar nooit rekening mee gehouden.

Ik heb dus 7 uitgangen op de tv
AV, EXT1, EXT2, EXT3, EXT4, HDMI 1, HDMI 2, PC

jesus ,heeft zelf mijn Laptopke niet denk ik :)
nog geen tijd gehad om effe te testen.

hmm geen wijzigingen voor de uitgang EXT2, maar wel kan je nog via ext.instellingen
wat spelen met 'soort' uitgang.
Straxs effe proberen.

Logisch lijkt me toch die 'pc' uitgang effe daar op toe spitsen denk ik.

ik had eenzelfde probleem met mijn tv.

probleem bij mij was dat ik de tvout op 60 hz had draaien, wat mijn tv automatisch herkende als een amaerikaans ntsc signaal ipv een pal signaal.

de tv out op 50 hz en ik had kleur.
mijn tv toen was een philips.

overigens als je tv een hdmi ingang heeft, niet verder tobben, een vga kabel en een verloop van hdmi naar vga en je hebt haarscherp beeld.

succes.

VGA (analoog) naar HDMI (digitaal) is geen simpel verloopje maar een echte converter die snel een paar honderd Euro kost .......

ik heb em zo bij mijn monitor gekregen, dan gaat hij automatisch op analoog signaal dirk.

edit gerard: je hebt waarschijnlijk gelijk dirk, ik bedoel een verloop naar DVI

Als je een DVI-A of DVI-I (maar niet bij een DVD-D!) aansluiting op je VGA kaart hebt kan je d.m.v. van een verloopje een VGA monitor aansluiten ... omdat op de DVI uitgang ook een analoog signaal aangeboden wordt (analoog->analoog)

bij een DVI-I en een DVI-D uitgang kan je een verloopkabel kopen die naar HDMI gaat ..... (digitaal->digitaal) maar bij een DVI-A aansluiting werkt dat weer niet .....

Claude zei:
AV, EXT1, EXT2, EXT3, EXT4, HDMI 1, HDMI 2, PC
hmm geen wijzigingen voor de uitgang EXT2, maar wel kan je nog via ext.instellingen
wat spelen met 'soort' uitgang.
Het is niet een speciale ingang (in mijn Philips TV)
Maar gewoon Scart 2.
Als ik externe kanalen selecteer op mijn afstandsbediening heb ik dus 3 opies:
EXT1
EXT2
EXT2 Y/C

Dus het is een xtra optie, geen extra aansluiting (bij mijn TV tenminste).

dat dacht ik al maar de 3e optie is er bij mij niet bij.
Ik ga denk ik gewoon een jvc-winkel binnen en het 'probleem'
uitleggen misschien weten zij wel raad met de juiste kabeltjes en-
of instellingen ervan.

Back