regelaar voor meer motoren

hoi allemaal

ik ben momenteel bezig met een duwboot, zo'n ''vierkante bak'' met 4 motoren en schroefen.
maar nou had ik eigelijk de volgende vraag.

ik ben op zoek naar een regelaar waar je twee of vier (oid) motoren aan kunt knoopen.
bestaan die?

ik heb zelf de mogelijkheden om zo'n regelaar te ontwikkelen en te maken maar als ze al bestaan is dat niet nodig :)
en als deze regelaars niet bestaan is daar eventueel intresse voor zo'n regelaar?

mvg alex vd Iest

Nadeel van zo'n grote regelaar is dat ze vaak duurder worden dan 4 losse regelaars die meer kunnen hebben. Hoeveel Ampere per motor zou jouw ontwerp kunnen leveren zonder vuurwerk? Dan kun je uitrekenen of er vraag naar zou kunnen zijn door dat te vergelijken met 4 losse regelaars.

Gelijkstroom borstelmotoren kan je zoveel je wilt parallel aansluiten op één regelaar ... mits uiteraard het "vermogen" van de regelaar gelijk of groter is dan de som van de "vermogens" van de aangesloten motoren

@dirk. mijn ervaring is dat als je motoren niet ''gelijk zijn dat ze niet even snel draaien,

@indoorvlieger: ik heb nu een opzetje gemaakt voor 5 amp per motor maar hij kan tot 12 amp. (30v)

nou is het wel dat 1 regelaar voor meer motoren goedkoper is dan 1 reg voor 1 motor, maar hoeveel geen idee, dit zal ik morgen eens gaan bekijken.

mvg alex

In de wereld van de RC monstertrucks zijn er div regelaars geweest die 2 motoren (tegelijk) konden aansturen.

@dirk. mijn ervaring is dat als je motoren niet ''gelijk zijn dat ze niet even snel draaien, ....
Lijkt me heel lastig te bouwen één regelaaar met meerder aansluitingen voor verschillende motoren, met verschillende karakteristieken, en dan het zaakje toch gelijk te laten lopen ....

hoi allemaal

ik ben momenteel bezig met een duwboot, zo'n ''vierkante bak'' met 4 motoren en schroefen.
maar nou had ik eigelijk de volgende vraag.

ik ben op zoek naar een regelaar waar je twee of vier (oid) motoren aan kunt knoopen.
bestaan die?

Ja, natuurlijk bestaan die... Als je regelaar maar voldoende vermogen kan verwerken kun je zelfs 80 (brushed) motoren op een regelaar aansluiten.
Wat is het probleem?

Back