Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Floor_S, 10 mei 2013.

1. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Maar is wel de best vliegende DJI controller.. :)

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    +1 DAT is namelijk het gevaar van "cowboys", zowel amateurs als lieden die zichzelf "prof" noemen.

Roni, je hebt gelijk: iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen daden. Het probleem is alleen dat, als er een ongeval gebeurd, de hele modelvlieghobby erop aangekeken wordt. En dan volgen er (want zo zitten we nu eenmaal in elkaar) maatregelen vanuit de overheid. Maatregelen = beperkingen. Ga je dat willen?

Laten we met z'n allen hopen dat de overheid afkomt met DUIDELIJKE regels m.b.t. vliegen in de openbare ruimte en/of FPV. Voor zowel hobbyisten als " profs". (De laatsten zeer bewust tussen aanhalingstekens)

3. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    :offtopic:
    Daar ging het niet om ;)

Persoonlijk vind ik de wookong+imu v2 strakker. Maar dat blijft persoonlijk

4. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Zucht

5. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Inderdaad.. De Wookong doet dure professionele flips of death..;)

6. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Ach... Degene die "dit heeft aangezwengeld" zal hopelijk aan de heren in het blauw vermelden dat deze man zwaar in overtreding is van de Luchtvaartwet en de regeling modelvliegen. Die is dan ook Juridisch gezien niet verantwoordelijk voor welke bedreiging door anderen gedaan dan ook. Buiten dat heeft deze mijnheer Sven anderen willens en wetens in gevaar gebracht.

Wordt een kort onderzoek als je het mij vraagt.

.

7. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ow. Niet dat ik weet. Alleen s800's DEDEN dat. Verder zijn er nooit wookong fod's gemeld

Maar daar ging het niet om.
    Er werd gezegd dat duur niet altijd zegt dat het goed is. (Mee eens hoor)

En als voorbeeld werd gegeven het zomaar weg vliegen. Maar dit is juist met de "goedkopere" naza.

Dus ontkracht alleen het voorbeeld.maar

8. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Que..?

9. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Que ?

Heel simpel. Als iemand iemand anders het (vlieg)gedrag van de piloot/producent aan de kaak stelt op fora, youtube en Facebook, en anderen dan deze persoon (die geen bedreigingen uit) pikken dit op en gaan zelf bedreigingen uiten, zijn ZIJ verantwoordelijk, en niet degene die de kritiek begonnen is.

Dat begrijpt deze mijnheer Sven geloof ik niet. Maar aan de kwaliteit van zijn Nederlands te zien op Facebook begrijpt hij wel meer niet.

.

10. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Off-topic
    De flip of dead kwam door een foute versie gps antenne van de wookong, en heeft niets te maken met een S800. Dat er veel S800's flipten is vooral gerelateerd aan het feit dat er véél S800's vliegen en met wookong zijn uitgerust.

On-topic
    Ik moet er niet aan denken dat zo'n kamikaze piloot in de fod tijd met zijn chopper boven de mensen had gehovert.

11. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Gehoverd. (Ben even op dreef, sorry Ed).

.

12. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Helder en waar.. Had over "door anderen" heen gelezen.. Kon m'n ogen al niet geloven..

13. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Bijna. Dit had wel met de s800 te maken. De gps had problemen met de trillingen van de s800.

De gps voerde een soort van reset uit waardoor er een fod ontstond.

Het was dus een combi van s800+gps v2

Maar terug ontopic zou ik zeggen

14. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Dat is onzin, en had niets met trillingen te maken. Zou mooi zijn, het zijn smd componenten, er zit geen enkele vorm van een acc of gyro in de kompas.
    Bepaalde componenten waren niet meer beschikbaar voor de kompasmodule, dus ze hebben een nieuwe versie gemaakt. De versie zonder de zwarte tabs aan de zijkant. Er is daarvoor ook nieuwe firmware geschreven, niet de mc firmware, maar firmware waar wij als gebruiker niet bij kunnen. Deze firmware had een bug, de nieuwe versie kompas moesten teruggehaald worden voor een firmware update.

lol ;) .

Laatst bewerkt: 25 jul 2013
  15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    LOL....dus als je prop per ongeluk breekt en de hele boel trilt je gelijk een FOD krijgt?
    Seriously?

16. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Theoretisch wel. Maar die bug is er inmiddels allang en breed uit hoor.

17. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Correct.
    En om het helemaal compleet te maken zijn er naast de GPS upgrade tevens twee andere zaken beschikbaar gesteld om het geheel weer perfect te krijgen:

1. anti vibrating kit
    2. IMU v2
    3. als niet af fabriek optie tevens de carbon wrap tbv de armen

Gr Norbert

18. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    De laatste optie is nog de beste vinding tot op heden. En nog een Nederlandse uitvinding ook.. Uiteraard is de v2 ook 'beter'. De 1e optie vind ik tot op heden nog steeds weinig overtuigend/meest overschat, zeker voor zijn prijs. Maar goed, het gaat hier over regelgeving...

19. leopold1

leopold1

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Naar aanleiding van een korte reportage gisteren op de bel nationame zender heb ik toch wat zitten nadenken.
    Er zijn me bepaalde zaken nog niet echt duidelijk zeker om het gebied amateur en prof vliegen. De grens ligt vvolgens mij dat de tweede in de rij er geld om vraagt. Maar een hobbyist kan uiteraard een meer performant toestel kopen / maken. Wat zijn dan de concrete vrrschillen?
    Wie gaat er nvb bepamen indien ik voldoende kan vliegen.

Ben nu reeds enkele jaren bezig met multicopters en moet nu zeggen dat ik heden een redelijk prof toestel heb die heel betrouwbaar is. Wie moet ik aanspreken om te blijven vliegen als hobby ?

20. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Ik begrijp dat jij uit België komt?

In België ben je vrij om niet commercieel op modelvliegvelden te vliegen.

Ergens anders is dat verboden. Zo ook coercieel. Dat is in België over het gehele luchtruim verboden.

Deel Deze Pagina