Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Floor_S, 10 mei 2013.

1. SoluSon

SoluSon

Lid geworden:
    9 jun 2011
    Dus je mag er geen mening over hebben? Gewoon alles slikken wat er verzonnen wordt en door gaan?

2. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Zo zit regelgeving nu eenmaal in elkaar. Belangengroeperingen (KNVvL in NL) worden wel geconsulteerd, maar de minister/staatssecretaris beslist uiteindelijk. En als die regels er zijn heb je je daaraan te houden, of je het er mee eens bent of niet. Dat je het er als individu niet mee eens bent maakt niets uit, je zal het moeten slikken.
    Als je dat niet doet en je krijgt een keer een boete, dan moet je achteraf niet mekkeren want je wist het!!!

Groet,

Ad Bakker

3. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Een mening hebben is wat anders dan elke keer smoesjes verzinnen om onder de regels uit te komen

Tuurlijk mag je een mening hebben. Ik ben het ook niet met alles eens en daar mag best over gesproken worden.

Maar de regels die er zijn zal je jezelf aan moeten houden.

Wees een profesionals of ga lekker verder als hobbyist

4. SoluSon

SoluSon

Lid geworden:
    9 jun 2011

Ik begrijp echt heel goed dat je je aan deze regels te houden hebt. Het is gewoon niet anders.
    Ik probeer allen achter de beweegredenen te komen van bepaalde regels.(logica) Puur om dat ik het probeer te begrijpen waarom het zus of zo geregeld is.
    Of ik het er nu mee eens ben of niet doet er niet toe.

En een cursus volgen en heel de papier winkel in orde hebben maakt je nog geen professional. Die kan iedereen in principe volgen.
    Een professional is naar mijn mening iemand die zijn werk erg goed doet.
    Maar die titel kan alleen een ander je geven,NOOIT aan je zelf.

5. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Je bent professional als je ervoor betaald krijgt (baat bij hebt)
    Niks meer en niks minder

6. SoluSon

SoluSon

Lid geworden:
    9 jun 2011

Dan verschillen wij van mening hierin..
    Buch in de bajes wel eens gezien? Is echt om te janken zo slecht.

7. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Je papieren voor elkaar hebben maakt gewoon deel uit van je professioneel opstellen. Net zoals je verzekeringen goed geregeld hebben, netjes je administratie bijhouden en belasting afdragen, representatieve kleding en bedrijfsvoertuigen, goede service etc. etc. Houdt dat automatisch in dat je ook goed bent in je werk? Natuurlijk niet, maar het hoort er wel allemaal bij als je serieus genomen wilt worden en succesvol wilt zijn.
    De markt voor het afnemen van examens is nu gewoon nog heel klein. Als de enige instantie die zich daar nu mee bezighoudt Engels als voertaal gebruikt, heb je je daar maar bij neer te leggen. Als er andere bedrijven zijn die geld zien in het organiseren van examens en certificeren van RPAS, heb je zomaar kans dat zij dat in het Nederlands zullen doen, als ze denken daarmee (extra) klanten te kunnen winnen.

8. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Heeft niets met de kwaliteit van de geleverde producten of diensten te maken (ook niet voor de wetgever of de belastingdienst)

9. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Voor de mensen die de training willen gaan doen... een ander Darpas lid die al redelijk ver in het proces zit gaf net aan dat hij 2000 POND moet betalen voor de luchtwaardigheidscertifcering van zijn RPAS........ dan zit je dus al op 3450 POND om te mogen vliegen en je kist luchtwaardig verklaard te hebben gekregen...
    Hoogste tijd dat er meer (Nederlandse) partijen komen om de monopolie postitie van een Enkels bedrijf op de Nederlandse markt aan te pakken

10. Lucas

Lucas

Lid geworden:
    6 jun 2013
    Is dat misschien omdat het een zelfbouw is en ze dus meer werken hebben met het testen op luchtwaardigheid tov een standaardmodel?

11. Al_cazar

Al_cazar

Lid geworden:
    15 jul 2012
    Wat is een standaard model?
    Elk model is anders.

Er is tot nu toe nog maar 1 model die standaard papierwerk heeft , de Gatewing

12. SkyJohn

SkyJohn

Lid geworden:
    10 mei 2013

MicroDrones MD-200, MD4-1000 en MD4-3000

DraganFlyer X4/E4 , X6, X4-P en X4-ES

AscTec Falcon 8

AirRobot AR100-B, AR100-C, AR120 en AR200

Novadem U130, en NX110m

13. Al_cazar

Al_cazar

Lid geworden:
    15 jul 2012
    Oké, meer dus.

Mij werd verteld door het ILeNT zelf dat er nog maar 1 is.
    Lekker duidelijk allemaal.

14. noflynofun

noflynofun

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Aii Rogier, ik lees het net, ben benieuwd of ik dat ook ga krijgen, was niet wat er in het traject werd verteld, ga wel even met Bas in conclaaf. Zie Darpas forum...

Laatst bewerkt: 18 aug 2013
  15. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Tja dit stond idd niet in de folder.
    Heb net de inschrijving voor de groundschool de deur uit maar als dit waar is dan ga ik de boel toch maar weer annuleren denk ik.
    Dit word me dan toch echt te gek helaas

16. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Niet lullig bedoeld hoor, maar ik hoor hier veel mensen zeggen dat ze professioneel bezig zijn met luchtfotografie. Is dan een verplichte investering van een paar duizend Euro voldoende om het bijltje erbij neer te gooien?

17. noflynofun

noflynofun

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Mee eens, maar dit is niet wat er in het voortraject werd verteld, airwortiness assessment maakte deel uit van de flighttest, dit valt me ook rauw op mijn dak, hoewel ik de rekening nog niet heb gezien...ben benieuwd...:confused:

18. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tja, certificeringen etc. zijn vaak dure grappen. Zelf de afgelopen week nog wat constructie- en windbelastingberekeningen laten maken. Duizend Euro (en meer) ben je dan zomaar kwijt. Maar nu kan ik me voorstellen dat de verzekeringspremie van dergelijke instantie ook iets hoger is dan die van het gemiddelde bedrijf.

19. noflynofun

noflynofun

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Dus je legt je er bij neer en tikt 't gewoon af, peuleschilletje? Ben je uberhaubt al ergens in het traject?

20. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik heb het niet over dit traject, maar over mijn dagelijkse werkzaamheden binnen mijn eigen bedrijf (niet-multicopter gerelateerd) Het verbaasde me alleen dat personen die in ieder geval doen voorkomen alsof zijn hun boterham verdienen met luchtfotografie, zoveel problemen hebben met de kosten van certificering. Dan rijst bij mij het vermoeden dat het toch meer gaat om een bijverdienste. Of de marges zijn wel heel erg klein, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Deel Deze Pagina