Ik heb een vraag Ik heb een serpent vector alleen nou wou ik vragen hoe de rem moet afgesteld zijn.. moet hij blokkeren of mag hij over de rem slippen??? :roll:
Het is maar hoe je het wilt... Maar blokkeren is nooit goed en te slap ook niet. Zet de auto op het asfalt, druk de bodem op de grond, zet er vol de rem erop en duw hem door de rem heen. Hij mag dan net niet blokkeren, dan zit je redelijk goed.
Hoi Zelf rijd ik met een Vector en heb de rem zo afgesteld dat hij niet blokkeerd. ( ABS ) Als hij dat wel doet sta je namelijk meteen achterstevoren Groet van Ingo
Ik heb op al mijn wagens een volledige vrijloop staan maar wel zodanig dat hij scherp staat voor het remmen. De wagen zal niet gaan rijden indien de centex goed staat afgesteld. Als je heb afsteld zoals Roelof het aangeeft, en dat kan ook, dan remt de wagen als je je gas los laat, dus in vrijloop op de baan. Lijkt me niet lekker rijden .... Je moet daarwerkelijk remmen om te remmen in vrijloop moet de wagen rollen en gas geven .... get my drift?
Roelof geeft niet aan dat de auto moet remmen wanneer je stationairloop hebt. Dit wordt dragbrake genoemd en kan in sommige situaties makkelijk zijn. Ik weet niet wat je precies bedoelt Nismo, maar over het algemeen is het zo dat elke (1/8 onroad) auto bij stationairloop niet rijdt. Het beste is inderdaad om de rem zo af te stellen, dat wanner je vol remt je wielen net niet blokkeren. Bij mijn 1:8 onroad 'haperen' de banden als het ware. Ze willen blokkeren, maar doen dat net niet. Je ziet de achterwielen bij het remmen af en toe heel even stilstaan en weer verder draaien. Voor mij is dat de ideale setup en de auto gaat niet achterstevoren.
Een 1:8 onroad blijft op zijn koppeling stilstaan en niet op zijn rem . De koppeling moet helemaar vrij zijn bij stationar anders verbrand de koppeling. Rem afstellen is een beetje persoonlijk . De ene rijders rijd met heel veel rem tot aan blokkeren aan toe en de ander juist met heel weinig (zoals ik) remt dus vroeger. Maar het is zoals roelof zegt dat is de beste manier om je wagen aftestellen .De abs functie op je zender heeft niet echt de zelfde functie wat je bent dan een beetje het gevoel kwijt. :roll: