remmen van serpent vector

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door bartol1988, 22 dec 2003.

  1. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Ik heb een vraag Ik heb een serpent vector alleen nou wou ik vragen hoe de rem moet afgesteld zijn.. moet hij blokkeren of mag hij over de rem slippen??? :roll:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is maar hoe je het wilt...

    Maar blokkeren is nooit goed en te slap ook niet.

    Zet de auto op het asfalt, druk de bodem op de grond, zet er vol de rem erop en duw hem door de rem heen.

    Hij mag dan net niet blokkeren, dan zit je redelijk goed.
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Hoi

    Zelf rijd ik met een Vector en heb de rem zo afgesteld dat hij niet blokkeerd. ( ABS )
    Als hij dat wel doet sta je namelijk meteen achterstevoren

    Groet van Ingo
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik heb op al mijn wagens een volledige vrijloop staan maar wel zodanig dat hij scherp staat voor het remmen. De wagen zal niet gaan rijden indien de centex goed staat afgesteld. Als je heb afsteld zoals Roelof het aangeeft, en dat kan ook, dan remt de wagen als je je gas los laat, dus in vrijloop op de baan. Lijkt me niet lekker rijden ....

    Je moet daarwerkelijk remmen om te remmen in vrijloop moet de wagen rollen en gas geven .... get my drift?
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Roelof geeft niet aan dat de auto moet remmen wanneer je stationairloop hebt. Dit wordt dragbrake genoemd en kan in sommige situaties makkelijk zijn.

    Ik weet niet wat je precies bedoelt Nismo, maar over het algemeen is het zo dat elke (1/8 onroad) auto bij stationairloop niet rijdt.

    Het beste is inderdaad om de rem zo af te stellen, dat wanner je vol remt je wielen net niet blokkeren. Bij mijn 1:8 onroad 'haperen' de banden als het ware. Ze willen blokkeren, maar doen dat net niet. Je ziet de achterwielen bij het remmen af en toe heel even stilstaan en weer verder draaien. Voor mij is dat de ideale setup en de auto gaat niet achterstevoren.
     
  6. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Een 1:8 onroad blijft op zijn koppeling stilstaan en niet op zijn rem .
    De koppeling moet helemaar vrij zijn bij stationar anders verbrand de koppeling.
    Rem afstellen is een beetje persoonlijk .
    De ene rijders rijd met heel veel rem tot aan blokkeren aan toe en de ander juist met heel weinig (zoals ik) remt dus vroeger.

    Maar het is zoals roelof zegt dat is de beste manier om je wagen aftestellen .De abs functie op je zender heeft niet echt de zelfde functie wat je bent dan een beetje het gevoel kwijt. :roll:
     

Deel Deze Pagina