Hallo, wie heeft er ervaring bij het calibreren van de voltmeter van de Remzibi OSD? ik heb die van mij DACHT ik goed ingesteld, maar als ik hem aansluit, klopt er niets van. Hoe doen anderen het? Ik heb bij minimale waarde 0, en bij gewenste waarde op dat moment de gemeten waarde van de lipo (met lipo checker) en de alarm waarde op 10v iemand tips?
Pieter, sluit parallel aan je connector een extra plus en min aan. gebruik deze voor je voltmeter. ga naar het advance menu, en meet de spanning terwijl je OSD aanstaat. Die waarde invullen in het vakje. Sla je hem op, en verspringt hij alsnog, dan er een volt in het hokje bij op zetten, net zolang totdat je op de spanning uit komt die je voltmeter aan geeft.
ja klopt, dat wist ik al, dat is voor 0v tot 12,6v, marrrrrr ik wil ook een % schaal hebben, 0% is daarbij 10v, en 100% is daarbij 12,6v. Het daadwerkelijke resterende vermogen van de lipo dus. om die 0% aan 10v te koppelen, moet ik ook daadwerkelijk 10v op de ingang zetten, vandaar (heb ik aan remzibi zelf even gevraagd). maar nu die 10v dus nog zien te regelen, zal iets met een variabel weerstand ofzo moeten gaan doen op mijn 12v voeding of lipo ofzo.... pfff Overigens is de reden dat mijn voltmeting (gewoon 0-12,4v) niet klopte ook duidelijk, dat ga ik eerst aanpassen en testen. of is er een beter range die ik kan pakken van 0-100% effectief? ik ga uit van 3.3v per cell is leeg, 4,2v is vol (3,3v per cel omdat onder de 10v de video zender blijkbaar maf kan doen )
ik ga eerst de simpele voltmeter weer instellen, en dan aan de gang met die %, moet gewoon een regelbare voeding hebben om eraan te hangen iig....
mja, hahahahah sven, jij geen regelbare voeding tot je beschikknig? of iemand een tip waar ik 10v vandaan kan halen? (of iets wat daar dicht bij zit). hmmm, zit net te denken.... een accu pack van mijn zender zitten 8 aa cellen in, dat is 9,6v, dat zou 3.2v per cel zijn (op 0%) dat is toch ook goed? (maar dat is natuurlijk een nominale spanning, geheel opgeladen is het spul mee volt natuurlijk )
ik denk dat het idd een lege 3s lipo moet zijn, of een andere accu, ontladen tot 10v .... ik ga het gewoon proberen!
wat is een betere waarde dan? ik lees op heel veel plekken zelfs 3v per cell is leeg, en 4.2v per cell is vol...