Ik ben laatst dom geweest, :-( heb de staart van mijn beechcraft laten vallen, op het vliegveld. Hierbij brak 1 van beide richtingroertje af van het hoogteroer. Reden dus voor een avondje of 2 knutselen. Wat blijkt: ik heb bij het bouwen onvoldoende rekening gehouden met de krachten en heb de nerfrichting niet goed in de gaten gehouden. Het stond dus vast dat dit zou gebeuren :roll: alleen het moment waarop was onzeker. Hier heb ik al de bevestiging aan het hoogteroer aangepast. dit was gewoon een balkje van 2 cm die geheel doorliep in het richtingroer. Hier is de sleuf in het richtingroer te zien. Vervolgens kwam ik er achter dat allerlei lijmverbindingen het hadden begeven. Hier kan ik dus nu ook goed bij en zal e.e.a. verstevigen. Ook hier zou het kwestie van tijd zijn totdat het geheel het zou begeven. Ik moet er niet aan denken dat ik hier mee door was gevlogen en dat met een voorbijvlucht het hoogte roer zou opvouwen... zo blijkt weer: een geluk(je) bij een ongeluk(je)
http://www.asteriskportal.nl/vliegtuig/Beechcraft.mpg filmpje van mijn beechcraft gemaakt in de nazomer. Landen en starten van / naar zelfde richting i.v.m. windstilte en hoog mais.