Voortbouwend op een vorig draadje is nu de wing tip aan de beurt: Schade: wingtip afgescheurd en over ca. 30cm gekreukeld: ff al mijn moed bij mekaar geschraapt en er uiteindelijk het mes in gezet om de schade intern te inspecteren: Hieruit blijkt (gezien de balsa in de tip) dat er al een reparatie is geweest (ik heb 'm 2de hands gekocht en die reparatie is blijkbaar mooi vakwerk geweest want slechts na heel nauwkeurige inspectie te onderkennen). Het carbon liggertje is versplinterd - de tip is tijdens de crash blijkbaar helemaal rechtop komen te staan. Aangezien de tip helemaal naar de vaantjes is (niet zo maar een hap eruit) is het eerste plan van aanpak: een intacte rechter vleugeltip zien te bemachtigen (of in ieder geval de laatste 50 cm) en daarvan een mal trekken voor de boven en onder schalen. FF w8en dus of er via het MBF een tip te bemachtigen is (zie ook "Gevraagd").
Ik zou een "suche" vraag plaatsen op RC-network.de Mijn ervaring is dat je daar goede reacties krijgt op de meest obscure onderdelen. Suc6