Restauratie +/- 9 jaar oude kyosho.

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door glaerox, 29 mrt 2009.

  1. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Hallo!

    Ik ben eigenlijk het meest actief op het vlieg en vaar forum, maar heb toch een klein projectje die ik hier wil posten.

    Mijn broer heeft een brandstofauto staan die hij nooit gebruikt. IK mag hem meenemen in ruil dat ik hem ook weer opknap. IK heb zelf weinig verstand van deze wagentjes, maar wel ervaring met brandstof motors.

    Ik vroeg me af of jullie me willen helpen/adviseren dit ding weer draaiend te krijgen!

    Vanavond plaats ik wat specs en foto's!

    Bas
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    tuurlijk, misscien iets dat beter past als bouwverslag?
     
  3. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Ik zat al te twijfelen of het niet beter in bouwverslagen zou passen.

    Is er een modje die hem voor me wil verplaatsen?
     
  4. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
  5. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Bedankt voor de tip!

    Helaas laten de foto's nog even op zich wachten, krijg de wagen pas morgen.
     
  6. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Zoals beloofd de foto's.

    De auto blijkt 9 jaar oud te zijn. Hij is erg vet en de trekstart grijpt niet aan op de motor. Het is een Pure ten spyder 2wd chassis.

    Nu maar beginnen met demonteren

    (let voor de grap eens op het luchtfilter)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  7. jottem5

    jottem5 Guest

    Dat ding is echt heel erg vies:-D.
    Veel plezier met het schoonmaken.
     
  8. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Lache ding man! Mocht je hem ooit weg doen ik houd me aanbevolen voor het chassis (zonder moter dus) :p

    Maarja er moet nog heeel wat aan gebeuren zie ik al ;) denk dat de laatste poetsbeurt wel 10 jaar geleden is ;)
     
  9. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Schoon is hij zeker niet, het leuke daarvan is dat je snel resultaat zult zien!

    het ding heeft trouwens pas maximaal 1 liter brandstof verbrand.

    iemand trouwens een tip waar ik goedkoop een gloeiplugje kan halen? heb geen idee wat er in moet.
     
  10. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Je kan iig kijken wat er nu in zit toch? Zou op 1 van de 6 kantjes moeten staan ;) Volgens mij raden webwinkels standaard R3 aan....
     
  11. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    he ik heb toevalig ook laats een oude auto gehad ene kyosho ford gt40
    en alles lijkt precies het zelfde
    mijne is allen iets schoner en mijn trekstart is kapor daar moet een nieuwe voor komen
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Plugje: een R3. Bijvoorbeeld een LRP Platinum/Iridium Gloeiplug:

    [​IMG]

    [​IMG]

    En schoonmaken gaat echt heel goed en makkelijk met BABYDOEKJES (!!) daarmee haal je zo al die oude olieresten en aangekoekt vuil weg, en het alu wordt ook weer mooi schoon.
     
  13. Blight

    Blight Guest

    wow! Die luchtfilter ziet er niet gezond meer uit! :p
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Mooi model. Veel leuker hieraan werken dan aan een nieuwe kit naar mijn zin! :)
    voor inspratie zoek je maar eens naar wat van mijn (her)bouwverslagen.
    Ik volg!
     
  15. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    als je het echt schoon wilt hebben stop je alle alu delen en motor/uitlaat (zonder rubbers) in een slowcooker (crockpot) gevuld met 100% antivries. Dagje laten warm staan en als nieuw eruit. Wordt in de USA nogal veel toegepast om uitlaatjes als nieuw te krijgen, ben zelf al een tijdje op zoek naar een betaalbare slowcooker.
     
  16. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Zo!

    Ben al even niet op dit topic geweest omdat ik nog geen tijd voor de auto heb gehad (ik loop full time stage en werk er naast) Maar bedankt voor alle reacties in tips!

    Misschien dat ik vanavond wat tijd heb, dan begin ik met het demonteren van alles.

    Het grootste probleem lijkt me nu de trekstarter, deze is kapot denk ik. Op de zijkant van de doos zit een stickertje met: GP 0.10 type engine.

    Klopt het dat het dingetje dan maar 1,5 cc is? Zou k voor t motortje nog onderdelen kunnen krijgen?

    Ik denk dat de brandstof die gebruikt is, veel te vet was aan het model te zien. Meer dan 0.75 liter heeft hij niet gebruikt
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  17. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ik meen me te herinneren dat het een 1,76 cc motortje was wat erin zat.
     
  18. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Dat zou wel eens kunnen kloppen, een .09 coxje is gelijk aan 1,5
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Wil je deze nog verplaatst hebben naar bouwverslagen?

    .10 (cubic inches) is 1.64cc. Als tip, je kunt bij google intypen '.10 cubic inches in cc' en dan geeft ie je het antwoord.

    Gezien het tijdstip en de kleur van de meuk op de auto, denk ik niet dat ie perse te rijk of te vet gelopen heeft, maar dat ie gelopen heeft op wonderolie-brandstof.

    Ik vermoed ook daarom dat je trekstarter niet kapot is, maar de handel vastgekoekt zit. Trek er in elk geval niet te vaak of te bruut aan voordat je het hele zaakje schoongemaakt hebt,

    Het is dan wel verstandig om, als je straks klaar bent, weer wonderolie te gebruiken ipv. een syntheet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2009
  20. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Wonderolie lijkt het inderdaad te zijn. Ik heb de brandstof nog wel ergens staan. Ik hoop dat de trekstarter te redden valt. Ik weet wel dat deze al een keer vervangen is door mijn broer, toen de oude kapot was. Hij heeft hem toen alleen niet meer lopend gekregen. (vol met vet denk ik)

    Ik wil hem nog wel verplaatst hebben:)
     

Deel Deze Pagina