Hallo Allemaal, Na heel wat jaren ervaring in de rc modelbouw in voornamelijk het Off-Road segment, kwam ik laatst op internet een gehavende tank tegen. Nu zeg ik geen nee tegen een kleine uitdaging, dus heb ik de tank maar gekocht. Na het nodige schoonmaak werk ziet alles er weer aardig uit voor een Oldtimer uit 1981. Echter mis ik nog aardig wat onderdelen, wie kan me helpen om deze oldtimer weer in running condition te krijgen Ik zoek de volgende onderdelen voor mijn 56004 Tamiya German Tiger IV ook wel bekend als de King Tiger uit 1981; - Een of twee tracks (rupsbanden) - Een buitenkant aandrijfwiel - Linker kunststof chassis plaatje voorzijde - Ontbrekende spatborden rondom - Metalen beugel waar de kap op steunt - Achterkant met uitlaten En natuurlijk alles wat je nog mist op de foto's. Heb je iets liggen dan hoor ik het graag, de prijs van de onderdelen daar komen we vast wel uit. Grt, Dennis De linkerkant is nog redelijk compleet Helaas is de rechterkant een stuk minder compleet Ook de achterkant mist het een en ander De binnenkant is nog het meest compleet, ook de aandrijving van de koepel heb ik er bij.
Wil je hem FO maken? dan loopt het aardig in de papieren. Je kan eens kijken bij seidel in duitsland. http://www.modellbau-seidel.de/inde...-----+Alle+------&sbest=king+tiger&mth3=sinfo Dit is uitvoering met de oude aandrijving met 1 motor. Mooi projekt, ga het volgen. Succes.
Hoi Dennis, Tip, verander de titel even in Tiger II want de Tiger IV bestaat niet... De Tiger I = panzerkampfwagen VI en de Köti die jij hebt is VII De off. naam was dus Tiger II / sdkfz 182 maar de geallieerden noemden hem de Königstiger. Zelf koop ik de meeste onderdelen via Ebay.de en daar is ook vaak aanbod van oudere Tamiya tanks en onderdelen. Via de diverse shops daar kun je van alles krijgen bv metalen uitlaten, metalen spatborden, idem tracks, messing roosters, s- haken, etc etc. Onlangs werden er b.v. ook de stuur-en geluidsunit + luidspreker van Tamiya aangeboden! Zul je nodig hebben om de Königstiger in beweging te krijgen. Verder zie ik 1 motor dus je hebt 2 servo's nodig voor de koppelingen die afzonderlijke beweging van de tracks mogelijk maakt, het nieuwe model werkt met 2 motoren dus heeft hier geen servo's of koppeling bij nodig. Koop je een accupack 7,2 V koop dan een zware uitvoering boven de 4000 mah dan rijdt-ie beter èn langer!
Bedankt Mannen, Ik heb inmiddels even de titel veranderd, Bram nog bedankt voor de extra achtergrond informatie. Ik zal eens even op e-bay gaan snuffelen. Wat betreft de aandrijving zijn er een hoop mensen die hier niet over te spreken zijn. Ik heb alles even getest en het werkt naar mijn inziens goed. Voor die paar rondjes in de woonkamer zal ik zeker niet het uiterste vragen van de motor en versnellingsbak, ik verwacht dan ook geen problemen. Zo als het er nu uit ziet ga ik voor een elektronische regelaar en 1 servo om te sturen. Verder moet ik even kijken hoe ik de koepel en de stroboscoop aan ga sturen, zal in ieder geval mijn 4 kanaals zender moeten gaan gebruiken. Verder laat ik de tank zoals hij is, dus FO zit er niet in want dan gaat het zeker goed in de papieren lopen. Grt, Dennis
Hoi Dennis, Leuke uitdaging, naast de tips van e-bay en modelbau-seidel kun je ook kijken op www.rctank.de en www.axels-modellbau-shop.de Daar kun je ook diverse onderdelen vinden gr jaap
Dennis, De huidige setup zal m.i. zeker goed genoeg zijn voor huiskamergebruik. Mijn RC tanks rijden ook overwegend binnen! Het Tamiya setje werd overigens voor 169 euro geveild...of je dat duur vindt of niet is aan jou. Groeten, Bram