Rijden in zeewater met je RC auto

• Topicstarter Topicstarter traxxas summit
  • Startdatum Startdatum
T

traxxas summit

Guest
Misschien een rare vraag. Waarom mag je met een RC auto niet door het zoutwater rijden? Je zou je RC auto daarna kunnen afspoelen of daarvoor bestendig maken tegen het zoutwater.

Waarom denk je dat je niet door zeewater mag rijden met een auto? Het is toch geen boot?
Tuurlijk mag je doen en laten wat je wil, maar ze zijn er nu eenmaal niet voor gemaakt, dus als je later klachten krijgt niet gaan zeuren dat dingen roesten of kortsluiting veroorzaken.

Omdat zout water vele malen beter stroom geleid dan zoet water.
Tip: Elektronica werkt op rook. Als het er uit komt werkt het niet meer...

Het roest verhaal is de andere kant. Zout water en veel metalen gaan niet goed samen. Hier is wel wat tegen te doen door zorgvuldige schoonmaak achteraf.
Alles uit elkaar halen wat metalen delen bevat, schoonmaken en inspuiten met WD-40.
Nadeel hiervan is dat WD-40 er voor zorgt dat stof en vuil beter blijven plakken, waardoor je meer schoon te maken hebt de volgende keer dat je gaat rijden.
Als er zand tussen bewegende delen blijft plakken zal het uiteraard harder slijten.

De moraal van het verhaal?
Boem = ho, en plons = water.

Niet dat ik dat ga doen, maar meer mijn vraag wat er kan gebeuren met je RC auto na het rijden door zeewater.

Als je het toch niet gaat doen is die vraag dus ook overbodig.

De auto knapt er iig niet van op, zeker als je de auto niet helemaal uit elkaar haalt, dus ook de bearings nakijken etc.

West daar ben ik het dus niet mee eens, hij wil het begrijpen en dat is NOOIT fout...

AKA er zijn geen domme vragen.

Maarja voornamelijk roest en kortsluiting...

Back