riva aquarama special

hallo allemaal,

Hier weer een nieuw verslag van leo maar dan over de "riva aquarama special".
Ben weer is een keer overgestapt op het bouwen van houtenmodelbouw boten.
Het was heel moeilijk om een goed bouwverslag te vinden van een mooie boot of een goede tekening, dus heb maar de tekening bij het nvm besteld en ben die boot maar gaan bouwen.
Toen ik de tekening binnen kreeg ben ik maar gelijk begonnen met de kiel en spanten te maken van berkentriplex.
Ik had graag foto,s erbij willen doen maar ik heb altijd een probleem om foto,s te plaatsen het lukt mij nooit op het modelbouwforum.

" riva aquarama special"

img1454276821.jpeg
img1454276884.jpeg

img1454276945.jpeg

img1454277011.jpeg

img1454277057.jpeg

img1454277139.jpeg

img1454277448.jpeg

img1454277495.jpeg

img1454277647.jpeg

img1454277837.jpeg

img1454278169.jpeg

img1454278419.jpeg

img1454278473.jpeg

img1454278803.jpeg

img1454279007.jpeg

img1454279362.jpeg

img1454279493.jpeg

img1454279529.jpeg

Mooie boot,heb deze ook ooit eens gebouwd,rc en op 1/6.
Is geen makkelijk bootje om korrekt af te bouwen,veel moeilijke details zoals de zetels en de ruit .

Blijf volgen.

Hoi Leo

Ziet er prachtig uit.

Ik loop zelf ook met plannen om een riva te bouwen.

Ben nu opzoek naar goede tekeningen.
Hoe zijn is de tekening die je gebruikt van de nvm ?
Zit hier ook een materiaal lijst bij ?

Groet

Soro

Hallo soro,

Ik kan je vertellen de tekening is leuk maar klopt niet helemaal ik vindt persoonlijk zelf dat je een hoop dingen zelf moet onder vinden want bij de echte riva zijn sommige dingen toch heel anders dan wat de tekening laat zien, maar zoals je kan zien komt het allemaal wel goed.

Gr leo

Hallo allemaal.

Hie weer een update van de boot.
Ik ben inmiddels begonnen met het kleuren van de boot en ik moet heel eerlijk vertellen het is een mooie kleur geworden heb de orginele kleur wie op de riva boten zitten gebruikt en moet zeggen het is een prachtig exemplaar geworden, moet hem natuurlijk nog meerdere malen aflakken met blanke lak en dan wordt hij natuurlijk nog mooier.
En als ik dat heb gedaan dan ga ik met de details beginnen op de boot dat zal ook nog wel even tijd inbeslag nemen maar ben er van overtuigd dat dat ook helemaal goed gaat komen.
De volgende riva boot wie ik wil gaan maken wil ik graag de orginele tekening van de riva aquarama die bij de boeken zit maar de aanschaf prijs is zo veel dat ik eigelijk via forum of dergelijke graag info wil hebben of iemand deze tekeing in zijn bezit heeft en als ik op een gegeven moment in bezit heb zou ik een bouwverslag bij houden vanaf het begin tot het eind en dat zou ik dan graag met jullie delen.
En nog bedankt voor jullie reactie.

gr leo

Hoi Leo

Wat vind je van deze 1:5 voor je volgende project

[URL="
Boat - YouTube[/URL]

:smile::smile::smile:

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo leo,
grappig om zo te zien ik bouw precies de zelfde riva ook van de tekeningen van marc :) leuk om te zien.
ik blijf je volgen.:)
misschien kun je mijn topic ook eens bekijken.?
groetjes lesley (beste wensen overigens)

Exit-Exit

Hoi leo mooi werk, de link hierboven is van een duitse modelbouwer
die de zelfde tekening heeft gebruikt.
Moet je wel even de riva aanklikken.
Boeg is wat scherp maar de achterkant is heel erg mooi.
Bouw zelf van john tom tekeningen (gratis te downloaden),
maar zitten ook fouten in het spanten plan dus lekker aanpassen
en veel originele bouw foto's bekijken.
Succses met de bouw.

gr Eric (runaboot)

Aquarama

RIVA!
Prachtig gemaakt Leo! Wat is houtbouw toch mooi.
Hierbij een site waar een 1:1 wordt gerestaureerd. Veel details. Let vooral op de boeg, deze is anders dan die van de model tekeningen. Daarin, boeg en bodem, schuilt het geheim van het zeer stabiele vaargedrag van dit illustere merk.

Riva Aquarama

Edit: zelfs Jeremy Clarkson heeft zich erover verbaasd:
[media=youtube]AIgl-YHCyYo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back