robbe 1000 power

Discussie in 'Werkschepen' gestart door ton van rossum, 15 jan 2006.

1. Ik zoek goede snelheids regelaars voor 2x robbe 1000 power moteren
    voor in de smit rotterdam.
    Welke raden jullie aan, het hoeven geen watergekoelde te zijn.
    motoren :
    12 volt
    stroom opname bijmax werktemp 2,5 amp
    max toegelaten stroom 25 amp
    2200 toeren bij 12 volt

2. Dennis v D

Dennis v D

Lid geworden:
    9 dec 2004
    Halllo Ton

Ik werk zelf in mijn jfj de nul ook met robbe power 1000 ik heb er 4 instaan (2per schroef ) deze kunnen dit goed aan.
    Ik geloof dat ik 2 rokraft 100 heb groen huisje met paars koellichaam werkt perfect er staan 2 motoren op 1 regelaar .
    Alleen ben ik er achter gekomen dat de power 1000 voorui 2600 toeren draaien en achteruit 1800 toeren dus ik had ze re rechtstreeks opstaan, dan zag je dat de schroeven verschillend vermogen afgaven je kunt dit oplossen door een van de 2 motoren er andersom in te bouwen dan heb je vooruit veel vermogen en achteruit iets minder .

groetjes Dennis

3. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Ton,

Ik heb ook twee Power 1000 motoren liggen die in mijn Smitwijs Singapore zouden komen. Helaas gaat dat niet door, maar ik was van plan om twee Rokraft 120uP Navy regelaars van Robbe te gebruiken.

Foto; Robbe

De regelaar die Dennis bedoeld is denk ik de Rookie controller;

Foto; Robbe

Ik neem aan dat jij bij de Smit Rotterdam één regelaar voor één motor wilt gebruiken, dan kunt je twee Rokraft 120up Navy regelaars gebruiken die de snelheid van de twee motoren regelen. Als je één regelaar voor de beide motoren wilt gebruiken dan is de Rokraft 120uP Navy geen optie :(. Dan kun je het beste de Rookie controller nemen om de twee motoren te bedienen :D .

Groetjes, Danny.

4. tonberg

tonberg

Lid geworden:
    11 dec 2004
    is het waar dat het toerental zo ver uiteen loopt??

5. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Waarom zou het niet waar zijn denk je. :?:
    Je kan het heel goed horen hoor :!:
    En er is eens meer over geschreven in dit forum hoor even zoeken :oops: 8O

6. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

De exacte waarden weet ik niet, maar er zit inderdaad verschil in het toerental vooruit en achteruit. En zoals F.van.Gent al aangeeft er is al een draadje over geschreven :D.

Groetjes, Danny.

7. Danny hoezo gebruik jij de robbe 1000 power niet meer, ben je gestopt met de smit singapore

8. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Ton,

Ik ben allergisch voor (de hars in) epoxy :( en daarom is de bouw van de Smitwijs Singapore helemaal stilgezet.

Groetjes, Danny.

9. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    @Danny Bimmel
    Dat is ook zonde al zoveel werk aan gedaan :oops: :D :D

10. Danny, ik dacht dat jij iemand had die je zou helpen om de romp in de hars te zetten.
    Anders wil ik je wel helpen om de romp te harsen als jij de spullen hebt,hars kan ik genoeg krijgen ltrs op de zaak staan :lol: alleen geen
    fijne matten .

11. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Ton,

Dat klopt, ik heb iemand die de romp van de Smitwijs Singapore zo voor me in de polyester wilt zetten. De romp staat nu bij hem en is daar een contramal van aan het maken, het werk is dus niet helemaal voor niets geweest :D. Iedereen die de Smit(wijs) Singapore wilt bouwen kan bij hem straks een polyester romp bestellen :D.

Maar goed, eerlijk gezegd ontbreekt de zin om aan de Smitwijs Singapore verder te gaan ook een beetje. Nadat ik met de Walcheren in de weer ben gegaan heb ik een beetje last van het URS-virus........... :wink:.

Groetjes, Danny.

12. jan41

jan41

Lid geworden:
    10 jan 2006
    hallo alle.
    borstelloze motoren draaien rechts en links even snel.
    gr jan

Deel Deze Pagina