robbe eolo pitch curve.het ene spreelt het ander tegen..

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door javan, 2 mrt 2004.

1. javan

javan Guest

hoi hoe moet nu de pitch curve zijn van de eolo.
    ik lees overal dat de instructies van robbe zelf verkeerd zijn,
    ik ben een beginner en kan alhoveren.
    robbe zelf:
    min.p+4,
    hovering.p +10
    max.p +14

nu lees ik ergens anders
    min.p-2,
    hovering.p +7
    max.p +12
    en ik zie nog veel andere voorstellen.
    wat nu?? :?: :!: :?: m.v.g.
    jan

2. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Jan, de optiumale pitchcurve is erg persoonlijk omdat de graag wat "hoger"in hetr knuppelbereik hovert dan de ander. maximum pitch waarden worden voorts verder beperkt door het maximale vermogen van de gekozen aandrijving en soms door maximaal gewenst stijgen.

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik wil veel geloven maar 12 graden trekt die eolo motor echt niet :wink:

als je al wat kan hooveren zou ik in normal mode -5 tot +9 0ongeveer, dan kan je lekker rondvliegen.
    straks in idle up, in V curve +9 / -9 ongeveer

4. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Vlieg mijn Eolo met -4 tm +12. Motor trekt dat maar eerlijk gezegd is de motorisering ook niet bepaald misselijk te noemen en niet meer helemaal standaard... meer dan +10 heb je in ieder geval niet nodig

5. Guest

Guest Guest

Die +4 in het eerste rijtje moet vast min 4 zijn.

Als je nog leert vliegen is een minimale pitch van 0 graden wel mooi. Dit voorkomt bij een al te enthousiaste landing dat de nageatieve pitch de bladen door de hekbuis duwt (en andere schade) :wink: